Stoer en luxe
Kijk je door je wimpers, dan is de vorm van de vorige Compass nog een beetje zichtbaar, zeker van voren gezien. Toch kromp de auto enkele centimeters in de lengte en hoogte en bleef de breedte gelijk. Hierdoor is hij iets gedrongener van vorm. Het ontwerp is daarbij veel beter in balans en echt aangepast op dat van de Europese smaak. Het ontwerp ziet er niet alleen stoer uit door de hoekige wielkasten en zwarte accenten; door de optionele two-tone lak en fraai chroomstrip over de flanken en de achterkant heeft hij ook een luxe uitstraling. De mooie wielen en bijzonder gestyleerde lichtunits maken het plaatje af. Ten opzichte van de direct concurrenten zoals de Qashqai en CX-5 oogt de Jeep meer als een SUV dan als een cross-over. In een markt waarin de hoeveelheid concurrenten bijna elk jaar groeit, is een positief onderscheidend uiterlijk een must. Een eerste slag heeft de Compass dus al gewonnen.
Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic
BYD Atto 3 Design
Mazda CX-5 Skyactiv-G 2.0 Newground
Renault Arkana 1.6 E-Tech Hybrid R.S.-Line
Nissan Qashqai 1.3 Xtronic 12V MildHybrid Tekna+
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 48V Premium
Seat Ateca 1.5 TSI DSG-7 Xperience Business Intense
Aiways U5 63 kWh Showroom
Mazda CX-30 SkyActiv-X 180 2WD Luxury
Renault Kadjar 1.3 TCe 140 GPF Intens
Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 DI-T Instyle
Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line