Vertrouwenwekkend
Het rijden met een bedrijfswagen van dit formaat is altijd een omschakeling als je uit een 'normale' auto komt. Je zit niet alleen hoger, ook de ruimte achter je is niet gevuld met stoelen en een fraaie kunststof bekleding. Het starten van de dieselmotor in het vooronder zorgt daarom voor net iets meer geluid dan je zou verwachten, maar voor een auto als deze is het zeer beschaafd. Ook het rijden met de auto is een genot ten opzichte van zijn voorgangers. De LT was verre van een fijne auto om mee te rijden, maar met de vorige generatie Crafter én Sprinter is het nog steeds een genoegen om de nodige vracht te vervoeren. Met de vorige generatie van deze Volkswagen heeft ondergetekende een hele inboedel verhuisd vanuit het midden van Denemarken naar Den Haag, zonder daarbij enige moeite te hebben ervaren. Met de nieuwste generatie lijkt het verschil tussen de personenauto en bedrijfswagen nog verder verkleind te zijn. Het vertrouwen in de auto is bovengemiddeld, want ook wanneer zware belasting op de achteras ontbreekt, rijdt de Crafter erg prettig zonder dat deze stuitert op korte oneffenheden. Met een maximumbelasting van bijna 1.000 kg betekent dit een hoop goeds.
Daarnaast is de auto uitgerust met diverse interessante opties. Zo is hij standaard al voorzien van een zijwindassistent én een brede schuifdeur aan de rechterzijde. De gereden Highline voegt hier onder andere het 8 inch grote touchscreen, een geveerde bestuurdersstoel en een multifunctioneel stuurwiel aan toe. Op veiligheidsgebied vallen de parkeersensoren rondom, een verwarmbare voorruit en een achteruitrijcamera op. Op de optielijst zijn voor de gelegenheid ook opvallende zaken als adaptieve cruise-control, inparkeerassistent en lane-assist aangevinkt.