Drie keer verschillend
Toen de eerste generatie Qashqai werd afgelost door de tweede, was de basismotor de bijna 1.200 cc grote vierpitter met 115 pk en 190 Nm koppel. De tweede benzinemotor die je kon kiezen, was de DiG-T 163 die zijn vermogen uit een geblazen 1.618 cc haalde. Beide motoriseringen worden nu vervangen door twee varianten van dezelfde motor: de 1.3 DiG-T. De één heeft 140 pk en de ander heeft er 160. Op zich lijken de verschillen zich te beperken tot die 20 paarden die onder de motorkap hun plek gevonden hebben, maar niks is minder waar. Kies je voor de sterkste variant, dan heb je de keuze tussen een handgeschakelde versie én een automaat met dubbele koppeling. Verlang je een 140 pk sterke uitvoering met een automatische transmissie, dan kom je helaas van een koude kermis thuis. Daarnaast is het koppel van de topmotorisering iets hoger - 240 Nm voor de 140 pk sterke variant, 260 Nm voor de handgeschakelde 160 en zelfs 270 Nm met de DCT - en mag hij 200 kg méér - 1.500 kilogram in totaal - trekken. Vooral voor degene die regelmatig met een aanhanger rijdt, is de sterkste variant dus interessant.
2024 - Nissan Qashqai e-POWER N-Design
2022 - Nissan Qashqai e-Power Tekna Plus
2021 - Nissan Qashqai 1.3 Xtronic 12V MildHybrid Tekna+
2017 - Nissan Qashqai 1.2 DIG-N XTronic Tekna+
2014 - Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 Tekna
2011 - Nissan Qashqai 1.6 dci Tekna
2010 - Nissan Qashqai+2 2.0 dCi All-Mode Tekna
2009 - Nissan Qashqai+2 2.0 dCi All Mode Optima
2007 - Nissan Qashqai 1.6 Visia Look