Nissan Qashqai e-Power Tekna Plus

- 17 augustus 2022

Te mooi om waar te zijn?

We hebben door de jaren heen van alles voorbij zien komen qua aandrijvingen. Maar een elektrische auto zonder stekker is voor het eerst. We kennen natuurlijk de hybride-aandrijvingen van bijvoorbeeld de Toyota Prius, waarmee je een stukje elektrisch kunt rijden zonder dat je de auto aan een stopcontact hoeft op te laden. De auto waarmee we nu kennis maken, borduurt eigenlijk op die werkwijze voort, want er werken een benzine- en elektromotor samen.

Maar er is een verschil: de benzinemotor drijft de wielen niet aan. De auto waar we het over hebben, is de Nissan Qashqai e-Power. In die cross-over zorgt een 1,5 liter benzinemotor ervoor dat een kleine batterij van 2,1 kWh wordt bijgeladen, zodat de elektromotor van voeding is voorzien. Je beschikt daarmee over de voordelen van elektrisch rijden, namelijk een direct koppel en naadloze aandrijving, zonder dat je over opladen hoeft na te denken. Klinkt te mooi om waar te zijn, maar is dat het ook?

190 pk
330 Nm
170 km/h
7,9 s
5,9 (5.4) l/100km
122 g/km
B
22%
€ 43.790
€ 50.890
€ 933 / maand
€ 449 - € 481 / kwartaal
  • Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic

  • smart hashtag 3 66 kWh Brabus

  • Zeekr X Long Range RWD

  • BYD Atto 3 Design

  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive

  • Mazda CX-5 e-Skyactiv G 194 AWD Takumi

  • Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine

  • Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid Veloce

  • Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus

  • Kia Sportage 1.6 T-GDI Hybrid GT-Plusline

  • 2024 - Nissan Qashqai e-POWER N-Design

  • 2021 - Nissan Qashqai 1.3 Xtronic 12V MildHybrid Tekna+

  • 2018 - Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 Tekna+

  • 2017 - Nissan Qashqai 1.2 DIG-N XTronic Tekna+

  • 2014 - Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 Tekna

  • 2011 - Nissan Qashqai 1.6 dci Tekna

  • 2010 - Nissan Qashqai+2 2.0 dCi All-Mode Tekna

  • 2009 - Nissan Qashqai+2 2.0 dCi All Mode Optima

  • 2007 - Nissan Qashqai 1.6 Visia Look