Doelmatige werkplek
Het interieur van de Swift Sport onderscheidt zich voornamelijk van dat van de reguliere Swift door de sportstoelen met het 'Sport'-logo in de hoofdsteun en de rode accenten die her en der te vinden zijn. Wanneer je plaatsneemt, valt direct op dat de sportieve stoelen met de geprononceerde wangen je goed vastpakken. Ze zijn daarnaast ook niet overdreven hard en bovendien standaard voorzien van stoelverwarming. Wel is de zitting relatief kort, waardoor er voor mensen met lange benen niet heel veel ondersteuning van de bovenbenen aanwezig is. Dit kan op lange ritten een vermoeiende uitwerking hebben. Het interieur steekt solide in elkaar en is ergonomisch doordacht, maar het gebruikte plastic op bijvoorbeeld het dashboard en de deuren is niet van een betrekkelijk hoog niveau. Het materiaal glimt en voelt bovendien vrij hard aan. In het B-segment is dit tegenwoordig absoluut niet meer aan de orde van de dag. Weliswaar drukken de gebruikte plastics het gewicht, maar het interieur van de Swift Sport gaat er wel behoorlijk goedkoop van ogen. Daar staat tegenover dat het stuur, de pookknop en de handrem in mooi leder gehuld zijn, waardoor ze zich stuk voor stuk prettig laten vastpakken. Verder is het interieur van de Swift voldoende ruim en praktisch, in dit opzicht is de Sport niet anders dan de reguliere Swift.
Het aanwezige touchscreen, dat compatibel is met Apple CarPlay en Android Auto, werkt prima. Ook de interface van Suzuki zelf is duidelijk vormgegeven en reageert snel op je input. Wanneer we het volume van de muziek opvoeren, klinkt de audio af en toe wat blikkerig. Het systeem beschikt echter over voldoende kracht om de meeste nummers adequaat af te kunnen spelen. De ware audiofielen onder ons zullen er zich alleen op termijn aan kunnen storen. Dit doet niets af aan het feit dat de Swift Sport prima mee kan komen wat multimedia betreft. Leuk detail: in het display tussen de tellers zijn weergaven van het beschikbare vermogen en de turbodruk oproepbaar. Handig wanneer je over B-wegen aan het boenderen bent.
Citroën ë-C3 44 kWh Max
Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition
Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic
Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive
Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line
Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 Luxury
Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line
Renault Clio TCe 100 R.S. Line