Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet

Max Veldhuis - 23 december 2018

Leuker kunnen we het niet maken...

In de inleiding vroegen we ons af of de nieuwe Swift Sport weer een stukje leuker is geworden dan zijn voorganger. Het antwoord ligt in het midden. De Sport is vooral een heel stuk bruikbaarder geworden dankzij de toevoeging van de turbo. In dagelijks verkeer is het een stuk prettiger rijden met een mooi surplus aan vermogen onderin het toerenbereik. Leuker is hij niet zozeer geworden. Het atmosferische blok van het vorige model bood meer beleving en spektakel wanneer je hem goed uitwrong op een binnenweg. Voor de meeste mensen geldt alleen dat deze manier van rijden slechts op gaat voor een klein deel van de tijd die je in totaal in de auto door brengt. De Swift Sport met turbo is nog steeds ontzettend leuk om mee te stoeien, maar is voor het overige eenvoudigweg een betere en completere auto dan zijn voorganger. Wij genieten ervan!

  • Onderscheidend uiterlijk
  • Rijke standaarduitrusting
  • Heerlijk gooien en smijten
  • Goedkoop materiaalgebruik interieur
  • Motorgeluid aan de tamme kant
140 pk
230 Nm
210 km/h
8,1 s
7,3 (6) l/100km
135 g/km
E
22%
€ 24.999
€ 24.999
€ 458 / maand
€ 73 - € 82 / kwartaal
  • Citroën ë-C3 44 kWh Max

  • Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition

  • Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium

  • Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic

  • Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive

  • Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line

  • Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 Luxury

  • Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line

  • Renault Clio TCe 100 R.S. Line

  • 2017 - Suzuki Swift 1.0 BoosterJet Stijl

  • 2012 - Suzuki Swift Sport 1.6

  • 2011 - Suzuki Swift 1.2 Exclusive

  • 2006 - Suzuki Swift 1.6i Sport

  • 2006 - Suzuki Swift 1.3i-16V GLS

  • 2006 - Suzuki Swift 1.5 GLS GT+