Doordacht interieur
Het interieur laat door veel details zien dat de ontwerpers goed over het concept hebben nagedacht. Eenmaal gezeten op de hoge positie achter het stuur valt op dat er talloze opbergvakken rondom bestuurder en bijrijder zijn geplaatst. Heel gemakkelijk omdat een gemiddelde bestelwagenbestuurder het nodige mee te nemen heeft. De middenconsole heeft vakken en bekerhouders op maar liefst drie niveaus. Helemaal bovenop het dashboard is een ideale ruimte geschapen voor het meenemen van documenten. Links naast de stuurkolom zit een prettig vak voor een telefoon. Maar ook boven/achter het instrumentarium is bergruimte voorhanden, alsmede bekerhouders op beide uiteinden van het dashboardlichaam. Ook heeft de Master een afsluitbaar dashboardkastje, een derde vak voor documenten hierboven en ook nog eens drie in formaat variƫrende bakken in beide portieren. Inclusief een vak voor 1,5 liter flessen.
In dit geval beschikt de Master Z.E. over een tweepersoons bijrijdersbank waarvan de linker rugleuning eenvoudig kan worden neergeklapt tot een werkblad om bijvoorbeeld een laptop op te plaatsen. Dit werkblad kan in een hoek worden verdraaid.
In het interieur zijn er maar weinig elementen die doen vermoeden dat het hier om een elektrische bestelwagen gaat. Op de console zit een automaatpook, maar die is ook verkrijgbaar op de bestaande diesels. Alleen het instrumentarium wijkt af. De snelheidsmeter zit keurig in het midden, met links een instrument dat de laadconditie van de batterij weergeeft en geheel rechts een verbruiksmeter alsmede een weergave van de stand van de pook. Het is vreemd dat deze geen neutraalstand kent en dat is bij veelvuldig in- en uitstappen in het begin even wennen. De pook moet nadrukkelijk in P worden gezet. Zoals alle elektrische Renaults heeft ook deze Master Z.E. een eco-knop waarmee het stroomverbruik met zo'n 10 procent kan worden verlaagd.
Na het omdraaien van de contactsleutel geeft de display onderin de snelheidsmeter de actieradius aan. Deze wijst op 115 kilometer bij een volle batterij en dat lijkt realistisch. Nu is het een kwestie van de D-stand opzoeken en gas geven, of moeten we zeggen stroom geven?