Renault Master Z.E. 33 kWh L3H2

- 2 februari 2019

Weldadig

Aan de buitenkant is niet te zien dat het hier om een volledig elektrische bestelbus gaat. De belettering die Renault Nederland ter promotie op de flanken heeft gezet, wordt natuurlijk niet aan de klant geleverd. Achter beide voordeuren is een tankklepje aangebracht. Normaal wordt de brandstof aan de linker kant getankt, maar wie dit klepje opent zal daar geen vulopening aantreffen. Achter het klepje aan de rechter zijde vinden we de bekende Mennekes aansluiting voor het elektrisch laden.
Wat weldadig is bij deze Master Z.E. ten opzichte van iedere dieselgestookte besteller is de rust van de aandrijflijn. Tot 30 km/h klinkt er in de verte nog een zacht elektronisch geluid om eventueel medeweggebruikers (lees: voetgangers/fietsers) te attenderen. Maar daarboven heerst er een serene rust die - laten we hopen - ook uitstraalt op de gebruiker.
Onder stadse omstandigheden doet de Master Z.E. gewoon alles wat een dieselversie ook doet, maar dan zonder plaatselijke uitstoot. De stilte verhoogt alleen maar het comfort.

76 pk
225 Nm
100 km/h
0,0 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 60.400
€ 62.200
€ 1.140 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Volkswagen e-Crafter 35,8 kWh L3H3

  • 2024 - Renault Master Blue dCi 150 Advance DC L3H2