Klassiek met een twist
We kunnen er niet omheen; al bij de eerste aanblik is het duidelijk dat dit een 3 Serie moet zijn. Toch valt de evolutie van het model op. De achterlichten zijn compleet anders gevormd en lijken samengeperst tussen de bumper en het kofferdeksel. De L-vormige lichtunits beschikken over driedimensionale technologie en moeten in lijn zijn met het strakke en sportieve uiterlijk van de auto. De overbekende Hofmeister-knik op de C-stijl kon ook niet aan verandering ontkomen; er is een geheel nieuwe interpretatie aan gegeven. Aan de voorzijde treffen we de gegroeide nieren en aan de zijkanten van de bumpers een T-vormige luchtinlaat die de auto voor het oog breder doet lijken. Afscheid is genomen van de typische ronde verlichting in de koplampen, de zogenaamde Angel Eyes. Dit zal vooral vertwijfeling zaaien onder de automobilisten die zich afvragen welk merk er in de achteruitkijkspiegel zichtbaar is. De 3 Serie is in de lengte gegroeid met maar liefst 76 millimeter, 16 mm breder geworden en slechts 1 mm lager. De wielbasis is 41 mm toegenomen, evenals de spoorbreedte. Volgens BMW allemaal om de sportieve rijbeleving ten goede te laten komen.
2020 - BMW 3 Serie Touring 320d xDrive Luxury Line
2016 - BMW 3 Serie Sedan 330e High Executive Luxury Line
2014 - BMW M3 Sedan M DCT
2013 - BMW 3 Serie GT 328i High Executive
2012 - BMW 3 Serie 320i EDE High Executive
2012 - BMW 3 Serie Touring 328iA High Executive
2012 - BMW 3 Serie 320d EDE High Executive
2010 - BMW 3 Serie Coupé 320i Corporate Lease High Executive
2010 - BMW 3 Serie Cabriolet 335i DCT High Executive
2010 - BMW 3 Serie 320d EfficientDynamics Edition