Skoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline Business

Max Veldhuis - 3 augustus 2019

Een bekend recept

De sportieve noot die is ingezet door het exterieur van de Karoq, trekt Skoda door in het interieur. Je herkent de Karoq Sportline meteen aan de sportstoelen met diamantpatroon, die lekker racy vormgegeven zijn, en de Sportline-badges. Je kunt je afvragen in hoeverre dit soort meubilair thuishoort in een SUV, maar het misstaat zeker niet. De stoelen zitten daarnaast comfortabeler dan ze eruit zien; lange ritten zijn geen enkel probleem en je wordt goed ondersteund. Passagiers zitten op de achterbank eveneens comfortabel. Zoals we gewend zijn van Skoda is er meer dan voldoende hoofd-en beenruimte aanwezig. De kofferruimte is met een inhoud van 521 liter bijvoorbeeld 49 liter groter dan die van de Renault Kadjar. Om het interieur verder op te leuken is er gebruik gemaakt van witte contrasterende stiksels en sierlijsten in carbonlook. In het donker wordt het interieur desgewenst extra verlicht met sfeerverlichting in de sierlijsten. Overdag komt er door het panoramadak meer dan genoeg licht binnen in het interieur. 

De afwerking is zoals we die kennen van de Volkswagen-groep. Het geheel zit robuust in elkaar en de gebruikte kunststoffen zijn van goede kwaliteit. Wel valt op dat Skoda bij de ramen in de deuren de carrosseriekleur door laat schemeren in het interieur. Dit oogt toch wel wat goedkoop en is iets wat je meer verwacht op een B-segmenter. We noemden de sportieve accenten al even, maar verder is het binnenste toch vooral strak en zakelijk vormgegeven. Niet dat dit een ernstige zaak is; alles zit waar het zitten moet en de ergonomie is goed voor elkaar. De multimedia met 9,2 inch touchscreen en 'virtual cockpit' kenden we al en deze systemen werken ook in de Karoq voorbeeldig. Het audiosysteem van Canton met 9 luidsprekers is kwalitatief hoogwaardig en weet muziek van verschillende genres op een mooie manier ten gehore te brengen. Al met al is het interieur van de Karoq dus een plek waar het prima vertoeven is.

190 pk
320 Nm
211 km/h
7,0 s
7,8 (7) l/100km
158 g/km
E
22%
€ 28.965
€ 50.090
€ 918 / maand
€ 201 - € 229 / kwartaal
  • Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic

  • Nissan Qashqai e-POWER N-Design

  • smart hashtag 3 66 kWh Brabus

  • Zeekr X Long Range RWD

  • BYD Atto 3 Design

  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive

  • Mazda CX-5 e-Skyactiv G 194 AWD Takumi

  • Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine

  • Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid Veloce

  • Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus