Dezelfde manco's
Vanbinnen moet je helemaal op de aanwezige merklogo's letten om het interieur te kunnen onderscheiden van dat van zijn Franse en Aziatische broers. De bediening van audio, boordcomputer en het multimediasysteem is bijvoorbeeld volledig vergelijkbaar met die van de Jumpy. En dat is geen straf, want zowel de boordcomputer als het touchscreen zijn fijn en snel te bedienen. In onze testauto mist een navigatiemodule, maar via Apple Carplay projecteer je gemakkelijk de instructies van Maps, Waze en Flitsmeister op het centrale scherm. Altijd up-to-date kaarten en je houdt de 599 euro voor het navigatiepakket in je zak.
De testauto is voorzien van de Innovation uitvoering en daarmee beschik je over onder andere een lederen stuurwiel en fraaiere bekleding van de zetels. Om met drie inzittenden van de Vivaro gesloten bestelwagen gebruik te maken, dien je de multifunctionele bank voor de voorpassagiers te bestellen (299 euro). Je hebt dan ook gelijk een praktisch opbergvak onder de middelste zitplek. Geen overbodige luxe, want verder blinkt de Vivaro niet uit in opbergmogelijkheden. Dat moet gezegd: ze zijn wel aanwezig, maar niet handig in gebruik. Zo is het vakje onder het dashboardkastje en het multimediascherm net niet groot genoeg voor een gemiddelde smartphone en vliegt bovendien de hele inventaris bij de eerste bocht door de cabine. Het vak bovenop het dashboard is wel diep genoeg, maar lastig te bereiken door het vrij hoge dashboard.