Niet helemaal op niveau
Normaal gesproken is dit een punt waarop we bij Volkswagen vrij snel klaar zijn. Ook het interieur van de T-Cross zit ergonomisch goed in elkaar en beschikt over de meest recente versie van de multimedia-interface van het concern, compleet met het Active Info Display (VW's Virtual Cockpit). In dit opzicht lijkt de T-Cross dus op de Polo. Wat betreft de afwerking wordt deze lijn helaas niet doorgezet bij de kleine SUV. Op veel plekken in het interieur zien we hard, glimmend plastic, waarvan het paneel op de bovenkant van het dashboard in de meest negatieve zin in het oog springt. Seat heeft dat bij de Arona duidelijk beter voor elkaar. Ook is het interieur van onze testauto wel heel erg zakelijk en somber, waarbij de enige vorm van frivoliteit schuilt in het patroon op de stoelen en in de sierlijst van het dashboard. Hier had Volkswagen wel wat meer werk van mogen maken, temeer omdat het interieur van de Polo wél op een mooie manier is afgewerkt en het prijsverschil tussen de twee ook nog eens behoorlijk is.
Wat betreft de beschikbare ruimte wint de T-Cross het echter weer van de Polo. De bagageruimte is met 104 liter toegenomen en ook als achterpassagier zit je een stuk ruimer. Dit komt doordat de stoel hoger is gepositioneerd ten opzichte van de vloer. Wat betreft het formaat is er niet eens zo heel veel verschil met de Polo, maar toch is de T-Cross net even wat bruikbaarder. Zo kan de rechter voorstoel eventueel plat om lange voorwerpen te kunnen vervoeren. De stoelen zitten eveneens goed en op langere stukken is het prima uit te houden. Het is geen enkel probleem om vier volwassenen op comfortabele wijze te vervoeren. Bovendien kunnen zij allemaal tegelijk hun telefoon opladen dankzij de vele USB-aansluitingen. Het interieur van de T-Cross is in functioneel opzicht dus zonder meer geslaagd. Volkswagen had alleen wel wat mooiere materialen uit de schappen mogen halen.
Seres 3
Mazda CX-3 SKYACTIV-G 6-MT Luxury
Skoda Kamiq 1.0 TSI Business Edition
MG ZS EV Luxury
Renault Captur 1.3 TCe 130 EDC GPF Initiale Paris
Seat Arona 1.5 TSI FR Business Intense
Jeep Renegade 1.0 GSE T3 Limited
Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100
Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST-Line
Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 pk DynamicLine