Ford Mondeo Wagon Hybrid eCVT ST-Line

- 17 februari 2020

Hybride hoogvlieger?

Het zijn roerige tijden voor autofabrikanten. Zeker op het Europese continent krijgen ze te maken met strenge maatregelen van overheden, waarbij vooral de korte tijd waarin de maatregelen van kracht worden voor onzekerheid zorgen. Het kan leiden tot miljardenboetes wanneer het gamma van een autoproducent gemiddeld genomen teveel uitstoot. Koortsachtig wordt er door fabrikanten gewerkt om de uitstoot omlaag te krijgen, door bijvoorbeeld plug-in en (mild) hybride versies van bestaande modellen te introduceren.

Daarnaast verdwijnen versies en uitvoeringen, maar soms zelfs complete modellen. Nederland bestraft een te hoge uitstoot al enige tijd met een steeds maar oplopende BPM-heffing, wat bij Ford onder andere leidde tot het schrappen van de S-Max en Galaxy in ons land. Maar ook de prijslijst van de al even beschikbare Mondeo werd behoorlijk uitgedund, zodat je de D-segmenter nu alleen nog maar als 187 pk sterke hybride kunt rijden. Klinkt evengoed niet als een straf, dus we gingen graag op pad met een Wagon om te ontdekken hoe relevant de auto nog is.

187 pk
300 Nm
190 km/h
9,2 s
6,3 (4.5) l/100km
103 g/km
A
22%
€ 35.390
€ 44.525
€ 816 / maand
€ 201 - € 229 / kwartaal
  • Peugeot 508 SW HYbrid 225 e-EAT8 Blue Lease Allure

  • Skoda Superb Combi 1.5 TSI Greentech Sportline Business

  • Volkswagen Passat Variant 1.5 TSI Elegance Business R

  • Renault Talisman Estate Energy dCi 160 EDC Intens

  • Subaru Levorg 1.6 GT-S Premium

  • 2016 - Ford Mondeo sedan 2.0 EcoBoost Vignale

  • 2015 - Ford Mondeo 1.5 EcoBoost Titanium

  • 2015 - Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 150pk Titanium

  • 2011 - Ford Mondeo ECOnetic 1.6 TDCi Titanium

  • 2010 - Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium

  • 2008 - Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium X-Pack

  • 2007 - Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Ghia

  • 2006 - Ford Mondeo Wagon 1.8i-16V Platinum