Hyundai i10 1.0 Premium

- 28 juni 2020

Mag het ietsjes meer zijn?

Na een draai aan de sleutel komt de 1.0-liter driecilinder tot leven. Standaard krijg je 68 pk ter beschikking. Andere vermogensvarianten zijn op dit moment niet leverbaar. Met 96 Nm koppel is dit blok op papier absoluut geen snelheidsmonster. Dat de cijfers niet enkel op papier tegenvallen is duidelijk merkbaar als we eenmaal onderweg zijn. Het vermogen houdt niet over en om toch nog vaart je maken wordt iedere keer opnieuw het gaspedaal volledig gevloerd. Schakelen, volgas, schakelen, volgas; rijden met de i10 is in ieder geval niet ingewikkeld. Nog een voordeel is dat snelheidsboetes met de i10 tot het verleden behoren. De cijfers op een rij; 0-100 km/u in 15,0 seconden. Topsnelheid van 156 km/u en een fijn verbruik van 5,9 liter per 100 km.

Opvallend is, afgezien van het beperkte vermogen, dat het weggedrag zeer geraffineerd is voor dit segment. Duidelijk stuurgedrag, strak in het schakelen, heerlijk in de bochten; zomaar drie pluspunten die de i10 zich rijk mag rekenen. Dat belooft wat voor de 100 pk sterke versie die op komst is. Op het gebied van actieve veiligheid zien we een autonoom remsysteem met voetganger herkenning, grootlichtassistent en Lane Keep Assist.

67 pk
96 Nm
156 km/h
15,0 s
5,9 (4.1) l/100km
96 g/km
B
22%
€ 12.995
€ 16.795
€ 308 / maand
€ 94 - € 106 / kwartaal
  • Smart ForTwo 52 kW Passion

  • Opel Adam 1.4 Jam

  • 2013 - Hyundai i10 1.0 i-Motion Comfort Plus

  • 2011 - Hyundai i10 1.2 i-Catcher

  • 2008 - Hyundai i10 1.25i ActiveVersion Cool