Alles heeft zijn prijs
Op motorisch vlak is momenteel de keuze beperkt en mag je je rijk rekenen met de 1.0-liter MPi met eerder genoemde prestaties. Is dit vermogenspotentieel niet jouw droom dan raden we je aan te wachten op de aangekondigde i10 N Line die met 100 pk en 172 Nm fors meer vermogen met zich meedraagt uit een 1.0-liter T-GDi driecilinder. Afijn, laten we ons beperken tot de keuze die je momenteel kan maken. Je kan kiezen voor een automatische versnellingsbak of een handgeschakelde. De laatste past zeer goed bij het karakter van de auto en is daarmee een aanrader.
Er staat een rits uitvoeringsniveaus en pakketten voor je klaar. De i-Drive mag het spits afbijten en zal je worden verkocht zonder airco en zonder centrale deurvergrendeling. Keuze voor een Comfort uitvoering of Comfort Smart uitvoering is dus snel gemaakt. Deze laatste biedt het fijne infotainmentsysteem en een achteruitrijcamera. De Premium uitvoering vormt de hekkensluiter met draadloos opladen van je smartphone, parkeersensoren en automatische airco.
Met de komst van het nieuwe model hebben de prijzen ook een vernieuwing ondergaan. Instappen in de i-Drive kan vanaf 12.995,- euro. Omdat de uitvoering van dit model bijzonder mager is snappen we dat de voorkeur uitgaat naar een Comfort. Daar tel je het bedrag van 14.995,- euro voor neer. Een Premium mag mee naar huis voor 16.795,- euro. Je leest het goed, flinke bedragen om zo'n i10 op je stoep te mogen parkeren. Wil je een vijfzitter dan mag je zelfs nog 750,- euro bij de aanschafprijs optellen en wordt er een derde gordel aan de achterbank toegevoegd.