Breder en stoerder
Die toename in formaat is aan de buitenkant goed zichtbaar. Tegelijk maakt Renault de Captur door verschillende designingrepen breder en stoerder. In lengte is er maar liefst elf centimeter bij gekomen dat ten goede komt aan de achterpassagiers en de bagageruimte. Maar ook in de breedte is er winst. De grille is wat forser dan voorheen en de koplampen geven de Captur een dikkere uitstraling door de C-vormige dagrijverlichting die buiten de normale units treedt. De sterke belijning van de motorkap doet ook zijn duit in het zakje.
Aan de zijkanten gaat het verder met zwarte spatbordranden, de bekende rand onderaan de portieren en die worden aangevuld met een sierrooster op de voorspatborden en een chromen onderbelijning van de zijruiten. Daarnaast past Renault voor het eerst C-vormige achterlichten toe en ook die zorgen voor een optische verbreding van de carrosserie. De wielmaat kan groeien tot maximaal 18 inch.
Overduidelijk is de nieuwe Captur herkenbaar gebleven, maar tegelijk helemaal nieuw. Standaard heeft iedere uitvoering Full Led koplampen.
Jeep Avenger 1.2 e-Hybrid Summit
Seres 3
Mazda CX-30 Skyactiv-X 186 6AT Luxury
Mazda CX-3 SKYACTIV-G 6-MT Luxury
Kia XCeed 1.6 T-GDi DynamicPlusLine
Skoda Kamiq 1.0 TSI Business Edition
MG ZS EV Luxury
Peugeot 2008 1.2 PureTech 155 EAT8 GT
Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Life
Seat Arona 1.5 TSI FR Business Intense