Benzinemotoren
Renault concentreert zich in Nederland in eerste instantie op de benzinemotoren. Aan de basis staat de nieuwe 1 liter driecilinder die voortaan 100 pk en 160 Nm levert. Die zal volgens voorspelling zo'n 67 procent van de totale verkopen gaan innemen. De eerste kennismaking onder de rook van Athene betrof echter de twee vermogensvarianten van de 1,3 liter TCe benzinekrachtbron. Dat is de nieuwe 4 cilinder 1,3 liter die zowel met 130 als met 155 pk op het programma staat. Bij de laatste is een EDC 7-traps automaat standaard, de 130 pk kan zowel met een handgeschakelde zesbak of deze automaat (optioneel) worden gekozen. Twee vlotte motoren zo blijkt bij deze eerste kennismaking. Motoren die bovendien uitermate stil hun werk doen. De prestaties laten nauwelijks wat te wensen over met een top van 195 tot 202 km/h en een acceleratie naar 100 in 10,6 tot 8,6 tellen. Beide versnellingsbakken schakelen plezierig. Alleen staat de pook van de handgeschakelde bak wat hoog op de middenconsole. Renault heeft nog meer versies in voorbereiding. De 1 liter verschijnt begin 2020 in een versie met LPG die vanwege de gunstige invloed op de CO2-uitstoot via de BPM goedkoper wordt dan de benzinevariant. En in het voorjaar verschijnt de eerste plug-in hybride van Renault. Deze e-Tech wordt voorzien van een 1,6 liter benzinemotor zonder turbo en twee elektromotoren. Het gezamenlijke vermogen is 160 pk en de CO2-uitstoot zal rond de 40 g/km liggen.
Jeep Avenger 1.2 e-Hybrid Summit
Seres 3
Mazda CX-30 Skyactiv-X 186 6AT Luxury
Mazda CX-3 SKYACTIV-G 6-MT Luxury
Kia XCeed 1.6 T-GDi DynamicPlusLine
Skoda Kamiq 1.0 TSI Business Edition
MG ZS EV Luxury
Peugeot 2008 1.2 PureTech 155 EAT8 GT
Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Life
Seat Arona 1.5 TSI FR Business Intense