Toyota C-HR 2.0 High Power Hybrid Bi-Tone

- 4 april 2020

Naar de sportschool

De Toyota C-HR belichaamt eigenlijk alles wat Toyota tot voor kort niet was. De crossover heeft een extraverte vormgeving en is verrassend genoeg behoorlijk vaak verkocht. Inmiddels loopt hij alweer een tijdje mee en vond men de tijd rijp voor een facelift en een krachttraining.

Toyota onthulde de C-HR als concept op de Autosalon van Parijs in 2014. Meteen maakte het ontwerp van de crossover de tongen los. De Japanners waren tot die tijd namelijk vooral bezig geweest met het bouwen van zeer degelijke, maar eveneens weinig inspirerende auto's. Topman Akio Toyoda, zelf een geoefend coureur, heeft met het credo 'no more boring cars' een belangrijke koerswijziging doorgevoerd bij het merk. Uiteindelijk rolde de eerste C-HR in 2016 van de band. Het productiemodel had nog steeds voor een groot deel de gewaagde styling van de concept car. In onze rijtest waren wij voor het overgrote deel positief gestemd: de auto reed zeker voor een crossover bijzonder goed en bood verrassend veel binnenruimte.

Er waren echter ook wat verbeterpunten te bespeuren. We vonden dat de C-HR eigenlijk wel een krachtigere motor verdiende en ook over de multimedia in de auto waren we niet tevreden. Toyota heeft onder meer deze twee punten aangepakt bij de facelift. We gaan op pad met de 184 pk sterke 2.0 High Power Hybrid om te kijken of de verbeteringen hun vruchten hebben afgeworpen.

184 pk
190 Nm
180 km/h
8,2 s
6,1 (4) l/100km
92 g/km
A
22%
€ 28.295
€ 38.290
€ 702 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Smart 1 200 kW Premium

  • Citroën ë-C4 50 kWh 136 Shine

  • Kia e-Niro 64 kWh ExecutiveLine

  • Citroën C4 Cactus PureTech 130 S&S Shine

  • Opel Grandland X 1.2 Turbo Online Edition

  • Opel Ampera-e 60 kWh Launch Executive

  • Kia Niro 1.6 GDI HEV ExecutiveLine

  • Renault Kadjar TCe 130 Bose

  • 2024 - Toyota C-HR Plug-In Hybrid Premiere Edition

  • 2017 - Toyota C-HR 1.2T Executive