Porsche Taycan 4 S Performance Battery Plus

- 5 augustus 2020

Digitale koers

We ploffen met alle plezier op de bestuurdersstoel van Porsche's eerste elektrische auto. Je zit lekker laag, zoals je verwacht in een sportcoupé. Traditiegetrouw vind je links van het stuur het contact, in het geval van de Taycan is dit een aan/uitknop. Deze hoef je niet in te drukken om de auto te starten, want je voet op de rem drukken is voldoende om de bolide geruisloos tot leven te wekken. Gek genoeg gebruik je de button wel om de auto uit te schakelen.

Fysieke knoppen heb je in de Taycan alleen op het stuur, daarentegen wordt je in de cockpit vergezeld door een bovengemiddeld aantal (aanraak)schermen. Allereerst is er een scherm achter het stuur, omringd door aanraakknoppen voor onder andere demperinstellingen, de verlichting en de luchtvering. Op het scherm zelf vind je de digitale tellers en overige rijgegevens. Je kunt het scherm naar hartenlust personaliseren, terwijl de geboden informatie op een duidelijke en rustige manier tot je wordt gebracht. Het maakt het scherm één van de fijnste virtual cockpits die je kunt krijgen. Centraal is het grootste scherm geplaatst, dat dienst doet als navigatie- en multimediasysteem. Heldere resolutie en duidelijke menustructuren weten je eenvoudig tot de juiste functionaliteit te brengen.

571 pk
650 Nm
250 km/h
4,0 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 108.090
€ 161.624
€ 2.963 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Tesla Model S Plaid

  • Mercedes-Benz EQS 580 4Matic AMG Line

  • Mercedes-Benz S-klasse 450 4Matic Lang

  • BMW 6 Serie GT 630d High Executive

  • BMW 7 Serie 730d xDrive High Executive

  • Jaguar XJ 3.0 Supercharged AWD Portfolio LWB

  • Maserati Quattroporte 3.8 V8 GTS

  • Mercedes-Benz S-Klasse S 350 BlueTEC Lang