Mercedes-Benz GLA 200 7G-DCT Premium Plus AMG Line

- 14 september 2020

Stukken praktischer

Inmiddels hebben we de gehele reeks compacte modellen van Mercedes-Benz gereden. Het valt op dat de interieurs van de verschillende familieleden nagenoeg hetzelfde zijn ingericht, maar in details wel degelijk verschillen, zoals bij het passagierscompartiment. Waar bij de GLB nog een duidelijke scheidingslijn halverwege het dashboard loopt, lijkt het dashboard van de GLA meer uit één geheel opgetrokken. Met de AMG-Line worden ook de aluminium sierdelen op deurpanelen en middenconsole meegeleverd, wat het geheel een stuk hoogwaardiger doet overkomen dan het binnenste van de geteste GLB. Onderdeel van het Premium Plus Pack is de sierverlichting die in bijna iedere gewenste kleur en helderheid is in te stellen. Zelfs de turbine luchtrooster worden daarmee mooi verlicht. In tegenstelling tot de A-Klasse bieden de stoelen van de GLA AMG-Line wel een los verstelbare hoofdsteun, wat het vinden van de ideale zithouding nog gemakkelijker maakt. De elektrisch verstelbare multi-contourstoelen bewegen de leuning en zitting op lange ritten heel lichtjes, wat goed is voor de doorbloeding en jouw oplettendheid in het verkeer.

Bovendien kun je door de geheugenstand van stoelen, spiegels en multimedia heel eenvoudig de auto delen, zonder dat je daarna weer alles opnieuw dient in te stellen. Praktische oplossingen biedt de auto ook, want een groot pluspunt van de GLA is dat je de achterbank gemakkelijk kunt verschuiven. Zo kun je kiezen tussen meer beenruimte, of meer bagageruimte. Ruimte biedt de GLA achterin in ieder geval voldoende, zelfs met het aanwezige panoramadak kom je bijvoorbeeld geen hoofdruimte tekort. En ook op beenruimte is niet beknibbeld, zodat twee volwassenen een prima zitplek op de achterbank vinden. Daarmee biedt de nieuwe GLA stukken meer gebruiksgemak dan zijn voorganger, maar zit je ook beter achterin dan bij grote concurrent Q3. Ondanks de sportieve lijnen in het ontwerp weet de GLA ook voldoende bagageruimte te bieden. Het is lang niet zoveel als bij zijn ruimere broer, maar met 435 liter kun je heel aardig uit de voeten.

163 pk
250 Nm
210 km/h
8,7 s
6,9 (5.6) l/100km
130 g/km
C
22%
€ 46.093
€ 62.647
€ 1.149 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Nissan Qashqai e-POWER N-Design

  • smart hashtag 3 66 kWh Brabus

  • Zeekr X Long Range RWD

  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive

  • Mazda CX-5 e-Skyactiv G 194 AWD Takumi

  • Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine

  • Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid Veloce

  • Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus

  • Kia Sportage 1.6 T-GDI Hybrid GT-Plusline

  • 2014 - Mercedes-Benz GLA 180 CDI Lease Edition