Mercedes-Benz GLA 200 7G-DCT Premium Plus AMG Line

- 14 september 2020

Comfortabele koers

Ondanks zijn sportieve voorkomen, is de auto verre van sportief. De grote wielen met dito sloffen bieden een goede grip in de bochten, maar de ophanging kan niet voorkomen dat de auto behoorlijk overhelt. Het is overduidelijk dat je voor scherp rijgedrag beter voor een lager model uit de compacte Mercedes-familie kunt gaan, want de GLA is in alles gericht op comfort. Gelukkig werpt die poging zijn vruchten af, want de auto is stukken comfortabeler dan bijvoorbeeld de A-Klasse, maar ook een BMW X1 of een Audi Q3 delft het onderspit. Verkeersdrempels en oneffenheden in het wegdek worden keurig opgevangen en de auto is ondanks de lichte besturing lekker koersvast.

Dat is maar goed ook, want de overijverige rijbaanhulp laat geen kans onbenut om abrupt in te grijpen als wegbelijning iets te dicht in de buurt komt naar de smaak van het systeem. De rijbaanhulp slaagt met vlag- en wimpel als meest irritante rij-assistent en dient bovendien na iedere startbeurt opnieuw uitgeschakeld te worden. Zonde, want met bijvoorbeeld de voortreffelijk werkende adaptieve led-verlichting en de virtual reality navigatie-instructies laat Mercedes zien dat het wel degelijk hele goede hulpsystemen heeft te bieden.

163 pk
250 Nm
210 km/h
8,7 s
6,9 (5.6) l/100km
130 g/km
C
22%
€ 46.093
€ 62.647
€ 1.149 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • smart hashtag 3 66 kWh Brabus

  • Zeekr X Long Range RWD

  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive

  • Mazda CX-5 e-Skyactiv G 194 AWD Takumi

  • Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine

  • Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid Veloce

  • Nissan Qashqai e-Power Tekna Plus

  • Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus

  • Kia Sportage 1.6 T-GDI Hybrid GT-Plusline

  • 2014 - Mercedes-Benz GLA 180 CDI Lease Edition