Volkswagen Caddy Cargo 2.0 TDI 7-DSG 1ST Edition

- 16 april 2021

Lekker modern

In de intro kon je lezen dat de Volkswagen Caddy van de derde generatie al zo'n zestien jaar leverbaar is. Uiteraard zijn er in de tussentijd wel faceliften uitgevoerd, wat maakt dat de auto al die tijd fris oogde. De vierde generatie bouwt op dat tijdloze design voort, maar weet een geheel eigen uitstraling te bieden. De voorkant doet met zijn dichte neus modern aan en heeft zelfs trekjes van de elektrische personenauto's van Volkswagen. Voor de nodige koeling zorgen de luchtinlaten om de kentekenplaat. Zeker de onderste opening is goed gecamoufleerd door de meegespoten lamellen in de voorbumper. Trekjes van andere familieleden vind je ook, zo hebben de koplampen een bekende lichtsignatuur.

De zijkant is het meest anonieme gedeelte van de Caddy Cargo; de belijning en uitgeklopte wielkasten zouden ook zomaar bij een ander automerk vandaan kunnen komen. Wel valt aan deze zijde het meeste op dat de Caddy Cargo een stukje langer is dan voorheen, de auto groeit zo'n zeven centimeter ten opzichte van de uitgaande versie. Als je dat allemaal nog niet genoeg is, levert Volkswagen ook de Caddy Cargo Maxi. Die verlengde versie is iets korter dan de vorige Caddy L2H1, maar door de extra grote schuifdeur laad je de auto makkelijker in dan ooit.
De achterzijde is wellicht het meest smaakgevoelige gedeelte van de bestelwagen, maar met zijn verticale LED-achterlichten oogt de auto wel gelijk weer lekker modern.

122 pk
320 Nm
186 km/h
9,2 s
5,4 (4.6) l/100km
120 g/km
E
22%
€ 14.700
€ 27.590
€ 506 / maand
€ 392 - € 421 / kwartaal
  • Peugeot e-Partner 50 kWh 136 Standard Premium

  • Mercedes-Benz Citan 112 CDI Pro

  • Renault Kangoo 1.5 dCi Comfort

  • Toyota Proace City 1.5 D-4D 130 automaat Runner L1