Seres 3

- 22 april 2021

Meteen een kwaliteitsgevoel

Ieder merk kiest voor een eigen richting waar het gaat om de vormgeving van een elektrische auto. Vooral bestaande merken hebben de neiging iets bijzonders en afwijkends neer te zetten. Het is de vraag of de groeiende klantengroep daarop zit te wachten. Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. En daar lijkt de Seres 3 keurig op aan te sluiten. De vijfdeurs wekt in niets de aandacht als iets bijzonders. De vormgeving ziet er OK uit en wellicht dat een enkele medeweggebruiker zich afvraagt waar het logo en de naam Seres voor staan.

Op zich is dat niet zo vreemd, omdat deze auto sinds 2018 al in China rondrijdt onder de naam DongFeng E3.
De auto heeft een keurige Aziatische vormgeving die ook uit Japan of Korea zou kunnen komen. De golvende lijn op de flanken en aan de onderkant van de zijruiten geeft een vloeiend verloop aan het ontwerp. Er is veel aandacht geschonken om de plaatwerkdelen netjes op elkaar aan te sluiten en daarmee geeft Seres meteen een kwaliteitsgevoel af. De luchttoevoer naar de motorruimte gaat volledig door openingen in de voorbumper, de glanzende plaat die eruitziet als een grille is volledig gesloten.
Ook aan de achterkant maakt de auto een keurige indruk en heeft een achterklep over de volle breedte. Daardoor kunnen bagagestukken gemakkelijk worden ingeladen. Maar omdat het een SUV is, staat de auto wat hoger op de wielen en is er dus sprake van een flinke tilhoogte.

163 pk
300 Nm
155 km/h
8,9 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
12%
€ 37.995
€ 37.995
€ 380 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Jeep Avenger 1.2 e-Hybrid Summit

  • Mazda CX-30 Skyactiv-X 186 6AT Luxury

  • Jeep Renegade 4xe 240 Plug-in Hybrid S

  • Mazda CX-3 SKYACTIV-G 6-MT Luxury

  • Kia XCeed 1.6 T-GDi DynamicPlusLine

  • Skoda Kamiq 1.0 TSI Business Edition

  • MG ZS EV Luxury

  • Peugeot 2008 1.2 PureTech 155 EAT8 GT

  • Renault Captur 1.3 TCe 130 EDC GPF Initiale Paris

  • Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Life

  • Seat Arona 1.5 TSI FR Business Intense