Renault Kangoo 1.5 dCi Comfort

- 11 juli 2021

Elektrisch

Ook de benzinemotor komt behoorlijk krachtig over. Dat kan vooral worden toegewezen aan het flinke koppel bij lage toerentallen. Uiteraard haalt de 1.3 TCe niet de lage verbruikscijfers van de bekende dCi. Dus lijkt de benzine-optie vooral interessant voor ondernemers die relatief weinig kilometers rijden. Overigens kan de benzineversie in de toekomst nog een belangrijke rol gaan spelen als steden hun grenzen gaan sluiten voor auto's met een dieselmotor.
In dat kader nog even wat specificaties van de elektrische Kangoo. Die krijgt een 75 kW en 245 Nm elektromotor en een 44 kWh batterij die met maximal 75 kW kan worden geladen en zo in 42 minuten weer tot 80 procent is gevuld. Renault belooft een actieradius van 265 kilometer volgens de WLTP-cyclus. Aan een 22 kW laadpaal is de Kangoo in 2 uur weer helemaal vol, als de paal tenminste zijn maximale hoeveelheid stroom levert.
De personenversie die Renault van de Kangoo maakt komt niet beschikbaar in Nederland. Dat heeft te maken met de BPM-heffing die de prijsstelling van de Kangoo onaantrekkelijk zou maken.
Met de nieuwe Kangoo heeft Renault een meer dan volwaardige concurrent in huis voor onder meer de nieuwe Volkswagen Caddy.

  • Stille en comfortabele rijeigenschappen
  • Personenautogevoel in cabine
  • Veel handige opbergmogelijkheden
  • Sésame deuren niet beschikbaar in NL
  • Nog even wachten op elektrische versie
95 pk
260 Nm
164 km/h
14,0 s
5,4 (5.4) l/100km
137 g/km
E
22%
€ 20.790
€ 25.000
€ 458 / maand
€ 562 - € 606 / kwartaal
  • Peugeot e-Partner 50 kWh 136 Standard Premium

  • Mercedes-Benz Citan 112 CDI Pro

  • Volkswagen Caddy Cargo 2.0 TDI 7-DSG 1ST Edition

  • Toyota Proace City 1.5 D-4D 130 automaat Runner L1

  • 2023 - Renault Kangoo L2 e-Tech electric Advance

  • 2009 - Renault Kangoo Be Bop 1.6 16v Fun