Aiways U5 63 kWh Premium

- 15 oktober 2021

Software update

We rijden met een softwarematige tweede generatie van het merk. Dat betekent dat er qua uiterlijk geen wijzigingen zijn aangebracht. Uiterlijke punten waar we al eerder feedback op hadden zijn ongewijzigd gebleven. Dat is jammer, want de plaats van de laadpoort aan de voorzijde van de auto blijft een hekel punt. Vooral vanwege de forse grootte van de auto levert dit regelmatig problemen op bij de laadpaal; in drukke steden of snellaadpunten is het echt een uitdaging om de auto goed te parkeren om het laden mogelijk te maken.

Over de bouwkwaliteit in het algemeen is weinig te klagen. Laat je niet afschrikken door 'Made in China' want de Chinezen kunnen prima auto's bouwen. Dat bewijzen de eerder geteste MG ZS en Polestar 2 die allebei rechtstreeks uit China komen. De naden zijn netjes, het geheel zit strak en stevig in elkaar en oogt op het eerste gezicht goed. Er zijn verbeteringen mogelijk op het goedkoop ogende draaiwieltje op het stuur en de kwaliteit van het wegklapscherm voor de klimaatbeheersing. Ook hadden de bekerhouders wat groter gemogen en hadden we graag wat meer USB-poorten gezien. Daarmee is de feedback op de bouw van de auto een gedane zaak. Beperkingen waar over het algemeen prima mee valt te leven, behalve als je kennis van de Engelse taal beperkt is; de auto heeft namelijk nog geen Nederlandstalige bediening.

204 pk
310 Nm
160 km/h
7,8 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
12%
€ 39.950
€ 43.850
€ 439 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Kia Niro EV 64 kWh ExecutiveLine

  • Kia EV6 77.4 kWh RWD Plus

  • MG EHS 1.5 TGDI Luxury

  • Citroën C5 Aircross Puretech 180 S&S Shine

  • Nissan X-Trail DIG-T 163 Tekna

  • Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 2WD Premium

  • Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+

  • Subaru Forester 2.0D Comfort

  • Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160pk AWD Lifestyle

  • 2021 - Aiways U5 63 kWh Showroom