Flinke prijs
Al met al zit de testauto dus goed in de spullen, die uiterlijk, comfort en de veiligheid verbeteren. Maar dat mag ook wel als je de niet malse aanschafprijs van 36.950 euro ziet die 'onze' Yaris Cross moet opbrengen. De enige niet aangevinkte optie is een panoramadak, dat overigens niet open kan. Je hebt dan dus wel opties die veel andere concurrenten niet bieden, zoals de elektrisch bedienbare achterklep en de adaptieve led-koplampen. Bovendien ziet de Adventure er erg stoer uit, met zijn donkere wielen, privacyglas en zwarte dak. Allemaal zaken waar je direct of indirect voor moet betalen, wat maakt dat de auto zo duur wordt. Een Renault Captur Hybrid is in de meest uitgebreide Initiale Paris-uitvoering bijvoorbeeld zo'n 3.000 euro goedkoper. Je moet dus een behoorlijk bedrag willen neertellen voor deze stoere Japanner.
Natuurlijk kan de auto goedkoper worden aangeschaft, want de compacte cross-over is er vanaf 24.850 euro. Bijna alle veiligheidssystemen zijn standaard, waaronder de adaptieve cruise control. Ook handbediende airconditioning is dan aanwezig, maar een radio zal je zelf moeten plaatsen.

Renault 4 e-Tech 150 pk Comfort Range Iconic

Alfa-Romeo Junior 1.2 Ibrida Q4

Jeep Avenger 54 kWh Summit

Mazda MX-30 e-SkyActiv R-EV Makoto

Nissan Juke Hybrid 143 Premiere Edition

Opel Mokka-e 50 kWh Ultimate 3-fasen

Ford Puma 1.5 EcoBoost ST-X

Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 110 Shine

Hyundai Kona EV 64 kWh Premium



