Chevrolet Captiva 2.4i Executive

Robbert den Hartog - 21 oktober 2006

Slot

Chevrolet zet met de Captiva een robuuste, ruime SUV neer. Marketingtechnisch gezien op een moment dat een dergelijke auto nog steeds behoorlijk ‘in’ is. De verkoop blijft met een aantal van 463 exemplaren in de maanden juli t/m september echter vrij laag. Al is dat niet eens zoveel slechter dan de Toyota RAV4; in dezelfde periode ging deze concurrent 642 keer over de toonbank. Voor de Santa Fe echter bleef de teller steken op 1213 stuks, en dat is een serieus aantal. Zoals opgemerkt aan het begin van de test zal de Captiva straks ongetwijfeld last krijgen van de concurrent in eigen huis, de Antara. Ondanks dat de Captiva goed rijdt, een stoer uiterlijk heeft en behoorlijk rijk is uitgerust, blijven er punten liggen welke eigenlijk niet kunnen bij een auto van 38 mille.

De interieurruimte en flexibiliteit zijn niet in staat het materiaalgebruik in het interieur en de matig zittende stoelen op te heffen. Tevens is de motor voldoende voor de Captiva, maar ook niet meer dan dat. Diverse andere merken bieden fijnere krachtbronnen.

Met deze minpunten is de niet al te uitbundige verkoop redelijk te verklaren. Dat neemt niet weg dat mensen op zoek naar een comfortabele zevenzitter, goed door Chevroletdealer bediend kunnen worden van een stoere, redelijk rijk uitgeruste Sports Utility Vehicle.

  • Standaard 7-zitter
  • Ruim interieur
  • Onderstel
  • Motor
  • Materialen interieur
  • Matige stoelen
136 pk
220 Nm
183 km/h
11,5 s
onb (9.3) l/100km
221 g/km
G
22%
€ 30.995
€ 39.795
€ 730 / maand
€ 265 - € 303 / kwartaal
  • Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi VGT 2WD StyleVersion

  • Honda CR-V 2.2 i-CDTi Elegance

  • Jeep Patriot 2.4 Limited

  • Nissan X-Trail 2.0 4WD SE

  • Mazda CX-7 2.2 CiTD TS+

  • Mitsubishi Outlander 2.4 2WD Intro Edition

  • Subaru Forester 2.0D Executive

  • Ford Kuga 2.0 TDCi Titanium

  • Opel Antara 2.0 CDTI Cosmo

  • 2011 - Chevrolet Captiva 2.2 D 184 LTZ