Ford Kuga 2.0 TDCi Titanium

Michel van Breugel - 28 juni 2008

Kat uit de boom

Dat Ford laat is met het introduceren van een SUV in hun gamma is al vaker aan bod gekomen. Het SUV-segment is al jaren immens populair en dat is ook Ford niet ongemerkt gebleven. Echter bleef deze autofabrikant rustig en bedaard waarmee het de kat uit de boom keek. Het resultaat mag er zijn, er staat een serieuze SUV die de strijd met de concurrentie moet aangaan. Deze concurrenten kunnen daar nog wel eens een zware dobber aan krijgen, Ford heeft immers een naam hoog te houden als het gaat om rijeigenschappen.

De nieuwe Kuga moet de achterstand die Ford eind vorige eeuw enigszins heeft opgelopen weer helemaal inlopen. De Kuga is gebaseerd op de architectuur van de Ford Focus en de Ford C-MAX. Hij wordt in Nederland leverbaar in slechts één uitvoering en motorisering, een twee-liter diesel. Deze SUV heeft daarmee alle ingrediënten om in de zakelijke markt goed aan te slaan, voor de particulieren is een diesel meestal minder interessant. Wel is er een keur aan opties beschikbaar waarmee de bestuurder de auto geheel naar eigen smaak kan aanpassen. Of dit genoeg is om de particulier hiermee te strikken moet blijken uit deze rijtest.

136 pk
320 Nm
180 km/h
10,7 s
8,0 (6.4) l/100km
169 g/km
G
22%
€ 39.100
€ 46.290
€ 849 / maand
€ 392 - € 421 / kwartaal
  • Chevrolet Captiva 2.2 D 184 LTZ

  • Opel Antara 2.0 CDTI Cosmo

  • Land Rover Freelander 2 TD4_e S

  • Subaru Forester 2.0D Executive

  • Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Instyle TC-SST 4WD

  • Mazda CX-7 2.2 CiTD TS+

  • Hyundai Santa Fe 2.7i V6 4WD StyleVersion

  • Citroën C-Crosser 2.2 HDiF Exclusive

  • Honda CR-V 2.2 i-CDTi Elegance

  • 2020 - Ford Kuga 2.5 Plug-In Hybride ST Line X

  • 2017 - Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line

  • 2013 - Ford Kuga 1.6 Ecoboost Titanium

  • 2013 - Ford Kuga 2.0 TDCi 163pk Powershift Titanium

  • 2009 - Ford Kuga 2.5T Titanium