Comfort+
Op het gebied van aandrijving houdt Citroën het overzichtelijk. We starten met twee reguliere benzinemotoren; een 1.2-liter met 130 pk (230 Nm) en een 1.6-liter met 181 pk (250 Nm). Daarnaast een plug-in hybride motor waarbij de 1.6-liter motor wordt gekoppeld aan een elektromotor die een gecombineerd vermogen leveren van 225 pk (300 Nm). De diesels zijn daarmee uitgebannen bij de C5 X.
De samenwerking tussen de elektromotor en benzinemotor is bijna foutloos. Alles in de auto is gericht op comfortabel en rustig rijgedrag, maar wel met continue beschikbare power binnen handbereik. Een perfecte balans tussen snelheid en rust komt samen. Haast is ongewenst; je blijft het liefst zo lang mogelijk doorrijden in deze weldaad van comfort. Speciale aandacht is gegaan naar de isolatie van de auto, waardoor je geruisloos over de wegen deint. Het overhellen zoals de DS uit 1955 is gelukkig niet van toepassing op de C5 X. Mede door het gewicht van de batterij ligt het zwaartepunt lager, wat het rijgedrag ten goede komt tijdens een flinke bocht. Hobbels, kuilen en drempels worden amper gevoeld tijdens het rijden. De hybridevariant is standaard voorzien van adaptieve vering. Het systeem 'leest' continu de opstandigheden en conditie van het wegdek en past de vering en demping hierop aan. Sterk staaltje moderne techniek dat het comfort naar een nog hoger level trekt.