NIO ET7 100 kWh

- 27 augustus 2023

Comfort maar geen koffers

Er is overduidelijk heel veel aandacht besteedt aan een logische en uitgebreide werking, wat resulteert in een complete beleving. Alleen de audio-installatie vinden we niet zo high end als je mag verwachten in dit prijssegment. De tonen zijn vrij vlak en weinig meeslepend, ondanks de belofte van Dolby Atmos en meer dan twintig aanwezige speakers.
Achter het stuur vind je informatie over rijbereik, snelheid en veiligheidssystemen. Info van multimedia en navigatie wordt op het standaard aanwezige head-up display getoond.

Op het gebied van comfort weet de NIO zeker punten te scoren. De stoelen en het stuur zijn heel uitgebreid te verstellen en weten met de verlengbare zitting een prima ondersteuning te bieden. De luxe-opties die we net voor de achterpassagiers opnoemden, krijg je uiteraard ook voorin de ET7. De portieren trek je heel zachtjes achter je dicht (want soft close) en vervolgens baad je in weelde. Het blijft lekker stil aan boord van de limo en door de aanwezige luchtvering worden oneffenheden prima weggefilterd.
Een luxe en ruime beleving dus binnenin de NIO. Voor praktisch gemak moet je echter de SUV of stationwagen van het merk hebben, want de kofferbak heeft een smalle toegang door het achterklepje. De achterbank gaat niet plat, dus het meenemen van een Ikea-kast kun je vergeten. Een dubbele bodem schittert door afwezigheid, dus de laadkabel dien je los in de kofferbak rond te laten slingeren. Ondanks de gigantische neus is er evengoed geen opbergplek onder de motorkap aanwezig, dus waar de passagiers in ruimte baden, is er voor hun bagage niet veel plek.

653 pk
850 Nm
200 km/h
3,8 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 72.900
€ 93.900
€ 1.722 / maand
€ 0 / kwartaal