NIO ET7 100 kWh

- 27 augustus 2023

Niet voor de massa

De concurrenten hebben nog meer gemeen met elkaar, ze zijn namelijk allemaal een stuk duurder dan de NIO. Er is echter een 'maar', want in de vanafprijs van 72.900 euro zit de batterij niet inbegrepen. Wil je swappen, dan moet je kiezen voor het batterij-abonnement waarbij je 289 euro per maand betaalt voor de geteste 100 kWh versie. Je kunt de batterij ook kopen en dan kost de auto ineens 93.900 euro, al een stuk dichter bij de concurrentie in de buurt. Kijk je naar de Duitse merken, dan krijg je wel veel meer luxe voor dat geld. Eigenlijk is alles standaard, zelfs de elektrisch wegklapbare trekhaak (de ET7 kan 2.000kg trekken) is altijd aanwezig. Je hoeft dus alleen de kleur en eventueel grotere wielen te kiezen, lekker overzichtelijk.

Gaat Nederland massaal voor de ET7? We kunnen dat, gezien de hoge prijs, met een overtuigend 'nee' beantwoorden. Gaan de mensen die het kunnen betalen dan in groten getale voor deze auto? Ook dat wagen we te betwijfelen, door de onbekendheid en toch ook de afkomst van de auto. Ondank de vijf jaar garantie en gratis onderhoud blijft het nu eenmaal heel veel geld voor een merk dat zich nog moet bewijzen. We zetten dan ook eerder in op de meer bereikbaardere NIO's, die op heel veel vlakken dezelfde unieke eigenschappen bieden. Nog geen verwoestende aanval op de gevestigde orde dus, maar de ingrediƫnten van NIO smaken zeker naar meer.


Binnenkort lees je de test van de NIO EL7 op deze site, waar we onder andere verder ingaan op de LiDAR veiligheidssystemen, de Power Swap ervaring en robot Nomi die op het dasboard is geplaatst.

  • Origineel en luxe interieur
  • Groot rijcomfort en rust aan boord
  • Zeer goede prestaties en rijbereik
  • Kleine bagageruimte
  • Grote draaicirkel
653 pk
850 Nm
200 km/h
3,8 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 72.900
€ 93.900
€ 1.722 / maand
€ 0 / kwartaal