Geleend ontwerp
Om met het ontwerp te beginnen: hoewel de 001 uit de pen komt van de designstudio in Gotenburg, zou dit eerst geen Zeekr zijn. Het model was bedoeld voor Lynk&Co, het zustermerk dat met de 01 een populaire SUV in abonnementsvorm aanbiedt. Uiteindelijk werd anders besloten en mocht dit de eerste Zeekr voor onder andere de Europese markt worden. Het merk kon op die manier relatief snel uit de startblokken komen, maar het verklaart waarom voornamelijk de neus grote gelijkenis vertoont met die van de Lynk&Co. De dagrijverlichting als uitstulping aan beide zijkanten en de separate lichtunits doen ons in ieder geval bekend voorkomen. De koplampen zijn door een zwart gelakt paneel optisch met elkaar verbonden, omdat het glas ook getint is.
Sierlijsten en accenten zijn net zo glanzend zwart, één van de manieren waardoor de Performance die we rijden zich onderscheidt van de andere twee uitvoeringen. De wielen zorgen daar op eigen wijze voor, want bij de Performance komt de exterieurlak terug in het lichtmetaal. De carrosserievorm houdt het een beetje in het midden tussen een hatchback en shooting brake, zodat de 001 moeilijk te typeren is. Het merk zelf houdt het op een shooting brake coupé, wat niet voor verduidelijking zorgt. We kunnen in ieder geval stellen dat deze Zeekr uniek in zijn soort is. De designtaal is wel onmiskenbaar Geely, want los van het feit dat dit een Lynk&Co ontwerp is, zien we ook vleugjes Volvo en Polestar in deze auto terug.