Winnen van Porsche
Dat de Pandina in Italië een succes blijft, durven we wel te voorspellen. Al voelt Fiat zelfs in het thuisland de hete adem van Chinese autofabrikanten in de nek. Met stimulans van de Italiaanse overheid voor lokaal geproduceerde producten moet het Fiat wel lukken om de Pandina voor een aantrekkelijke prijs te blijven aanbieden, al zullen de extra veiligheidsuitrusting en stoerdere uiterlijk toch echt wel een meerprijs vergen ten opzichte van de oer-Panda die vanaf juni dit jaar toch echt uit productie gaat. Wat de Pandina in Nederland gaat kosten is nog niet bekend, maar de Nederlandse BPM komt nu eenmaal hard aan bij stadsauto's, dus we zijn al blij als Fiat de auto onder de 20 mille weet te houden. Het uitgedunde A-segment biedt verder nog de Hyundai i10, Kia Picanto en Aygo X.
De Pandina biedt als enige vijf zitplaatsen en is nu qua veiligheidsuitrusting ook weer actueel. Het is met de Pandina gelukt om de oorspronkelijke Panda te laten bestaan en volledig aan nieuwe EU-wetgeving te voldoen. Daarmee verslaat de Pandina auto's als de Audi Q5 en Porsche Macan, die vroegtijdig het toneel verlaten. Dat het vertrouwen in auto en fabriek er zijn, blijkt wel uit de speech van Olivier François. Op naar de volgende 44 jaar, Pandina!