Toyota C-HR Plug-In Hybrid Premiere Edition

- 14 maart 2024

Prima te plaatsen

Met een volle batterij moet je zo'n 66 kilometer kunnen halen volgens Toyota en daarnaast heb je een net zo grote brandstoftank van 43 liter als de andere C-HR's. Je totale rijbereik ligt dus wat hoger, want zelfs alleen op de brandstofmotor is de auto niet significant veel minder zuinig dan de 2.0 Hybrid.
We kennen de C-HR als een behoorlijk communicatieve auto en dat is bij de PHEV niet anders. Het onderstel is uiteraard aangepast aan de iets zwaardere plug-in en dat merk je aan de demping. Bij langzaam rijden over onzuiverheden in het wegdek doet dat een tikje stoterig aan, maar over de gehele linie vinden we het onderstel goed gebalanceerd. Je merkt direct wat er onder je gebeurt, terwijl dat zeker niet als storend wordt ervaren.

Bij de besturing ervaren we dat in mindere mate, want zeker rond de middenstand gaat het sturen ongevoelig. Het is dan ook de vraag of de gemiddelde C-HR-rijder flink de bochten omhoekt, al wordt de auto echt dynamischer naarmate je meer van de besturing vraagt. Al met al kun je de C-HR qua meeslependheid in rijkarakter prima plaatsen tussen de scherpere Corolla en juist afstandelijkere Corolla Cross.

223 pk
208 Nm
180 km/h
7,4 s
onb (1) l/100km
22 g/km
A
22%
€ 42.495
€ 52.495
€ 962 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Citroën C5 X Plug-In Hybrid 225 Business Plus

  • Cupra Formentor 1.4 e-Hybrid VZ Copper Edition

  • 2020 - Toyota C-HR 2.0 High Power Hybrid Bi-Tone

  • 2017 - Toyota C-HR 1.2T Executive