Goedkoop, maar ook goed?
Eenvoud ervaar je dus niet bij het rijden met de ë-C3. Eigenlijk is alleen de prijslijst eenvoudig. Er zijn twee uitvoeringen, waarbij de geteste Max 4.500 euro duurder is dan de instapper. De enige optie is een driefasen boordlader, die je voor 400 euro altijd wilt hebben want daarmee laad je simpelweg een stuk sneller op. Daarnaast kun je een lakkleur kiezen voor 600 euro, de kleur op de foto's is de enige gratis optie. De instapper You moet een aantal essentiële zaken als het multimediascherm met navigatie missen. Een complete veiligheidstuitrusting inclusies parkeersensoren achter zijn overigens wel altijd aanwezig. Het is jammer dat je niet een aantal losse opties kunt kiezen, want we vinden het gat tussen de twee uitrustingen wel vrij fors. Maar zelfs als full-options Max blijf je onder de 30 mille en daardoor profiteer je volledig van lage bijtelling of als particulier van de SEPP subsidie.
De ë-C3 is echt een heel volwassen auto, die ook in de praktijk een prima rijbereik van zo'n 280 kilometer biedt. Je zit er prima in en met de Max beschik je over best wat opties. Zelfs volledig afgeladen is de auto daarmee stukken voordeliger dan andere elektrische B-segmenters. En als je nog niet elektrisch wil, kun je altijd nog voor de benzineversie gaan. Daarvan lees je zeer binnenkort ook de test.
- Een goede aanbieding voor bruikbare EV
- Prima zitruimte voor- en achterin
- Comfortabel en frivool
- Stuurwiel en passagiersstoel beperkt verstelbaar
- Niet zo'n uitgebreid 'head up display'
Renault 5 E-Tech 150 pk Iconic Cinq
Mazda 2 Hybrid 1.5L VVT-I 116 Homura
Toyota Yaris Hybrid 130 Launch Edition
Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale
Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium
Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive
Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line
Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 Luxury
Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line