Ford Transit Custom 2.0 EcoBlue 170 Automaat L2H1 Limited

- 25 juli 2024

Veel ruimer

Waar het nog wel aan schortte bij het vorige model? We vonden de cabine een stuk krapper dan die van een Transporter of Vito. Vooral met de rechterknie kwam je als bestuurder tegen de middenconsole aan, omdat daar de pook van de versnellingsbak was geplaatst. In de nieuwe Transit Custom is dat opgelost, al dien je daar wel de automatische versnellingsbak voor te kiezen. De hendel zit aan het stuur, zodat deze geen ruimte meer in beslag neemt. Het valt sowieso op dat de cabine ruimtelijker is dan voorheen. Je kunt zelfs met drie volwassenen voorin plaatsnemen, zonder dat dit al te intiem wordt. Er is genoeg beenruimte door het hoog oplopende dashboard en het comfort van de bestuurdersstoel en bijrijdersbank is prima. Hier is echt gewerkt om de beleving naar een hoger plan te trekken en dat mist zijn doel niet.

De Transit Custom profiteert bovendien van noviteiten die zijn grote broer Transit al eerder mocht ontvangen. We treffen een groot multimediascherm aan, waarop uiteraard navigatie maar ook draadloze Apple Carplay en Android Auto op zijn te tonen. Achter het stuur pronkt een tweede scherm, dit is de digitale cockpit waarop alle rijinformatie valt af te lezen. Zowel het centraal geplaatste scherm als de digitale tellers zul je in iedere Transit Custom aantreffen en dat is lang niet vanzelfsprekend in busjesland. Waarom zou je dan voor de duurdere Limited gaan, in plaats van een Trend? Als je bijvoorbeeld verwarmbare stoelen voor chauffeur en bijrijder(s) wilt, of een neerklapbaar tafeltje in het midden. De volledig elektrische variant stelt je zelfs in staat om het stuurwiel als tafeltje uit te klappen, maar daar is deze dieselversie niet van voorzien. Wel profiteren we van extra verlichting in de laadruimte en een lendensteun voor de chauffeur.

170 pk
390 Nm
180 km/h
9,2 s
8,2 (7.8) l/100km
203 g/km
B
22%
€ 32.420
€ 45.265
€ 830 / maand
€ 562 - € 606 / kwartaal
  • Renault Master Blue dCi 150 Advance DC L3H2

  • Renault Kangoo L2 e-Tech electric Advance

  • Renault Trafic e-Tech electric 52 kWh L2H1

  • Fiat e-Scudo 75 kWh 136 L2H1

  • 2019 - Ford Transit Custom Plug-In Hybrid 13,6 kWh Limited

  • 2017 - Ford Transit Custom 2.0 EcoBlue TDCi 130 Automaat