Mazda CX-80 2.5l E-Skyactiv PHEV Takumi

- 2 oktober 2024

Flinke standaard

In het interieur gaan de verschillen ook pas opspelen vanaf de tweede zitrij. Het dashboard vind je ook in de CX-60, al vinden we dat zeker niet erg. De ergonomie is tiptop in orde, door nog lekker wat fysieke knoppen, een centraal geplaatste controller en goed afleesbare displays te bieden.

Geen vette vingers op het touchscreen, al kun je het multimediasysteem desgewenst gewoon met vingeraanraking bedienen. Maar door de draaicontroller in de middenconsole denk je daar geen seconde aan, want die werkt gewoon veel fijner (tenzij je Apple Carplay inschakelt). Standaard beschikt de CX-80 al over een head-up display en een geïntegreerd navigatiesysteem. Spraakopdrachten werken via Amazon's Alexa en zowel internetradio als smartphoneprojectie via Android Auto of Apple Carplay behoren tot de standaarduitrusting. Mazda kiest ervoor om de naamloze instapper van de CX-80 te skippen, zodat je minimaal een Exclusive-Line krijgt voorgeschoteld als je voor dit model gaat. Naast de standaard zaken op Multimedia-gebied, wordt er daardoor veel luxe geboden met onder meer stoelverwarming, keyless entry en een verwarmd stuurwiel.

We zitten op dezelfde voorstoelen als in de CX-60, die uitgebreid zijn te verstellen en een goede zijdelingse steun bieden. We vinden de zitting nog steeds kort en wat vlak, dat hebben concurrenten met een uitschuifbare zitting beter voor elkaar.

327 pk
500 Nm
195 km/h
6,8 s
onb (1.6) l/100km
36 g/km
A
22%
€ 62.490
€ 73.740
€ 1.352 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Kia EV9 99.8kWh AWD Dual Motor GT-Line Launch Edition

  • BMW iX3 210 kW High Executive