Winnen op terrein
Er volgen dus nog andere versies van de elektrische Compass en ook de Jeep op benzine wordt niet vergeten. Zo zal er binnenkort een PHEV met 195 pk geïntroduceerd worden, naast de e-Hybrid met 145 pk en mild hybridetechniek. De prijs van de mild hybride en de volledig elektrische versie met 500 km rijbereik liggen op hetzelfde niveau. Vanaf 42.995 euro rijd je de Jeep showroom uit met een Altitude, terwijl de First Edition twee mille meer kost. De moeite waard om die tijdelijke aanbieding te pakken, want zaken als een achteruitrijcamera, handsfree elektrische achterklep en stoelverwarming kun je inmiddels bijna een eerste levensbehoefte noemen. Een warmtepomp is nooit standaard inbegrepen en vergt een meerprijs van 950 euro.
Met de Compass kan Jeep heel goed meekomen in het overvolle C-segment. Nee, het is geen auto met een heel spraakmakend design of meeslepend rijgedrag. Maar het is wel een auto die een boel ruimte biedt in een best stoer jasje. Vind je al die Tesla's en Chinezen te hightech en kil vanbinnen, dan kun je het meer behoudende ontwerp van de Compass vast waarderen. Die concurrenten zijn misschien wel eerder uit de startblokken of sneller opgeladen, ze kunnen geen doorwaaddiepte van 47 centimeter aan...
- Toch weer anders dan familieleden
- Prima waardes voor de instap EV
- Complete uitrusting en relatief goedkope opties
- Maar geen standaard warmtepomp
- Beperkt trekvermogen

Citroën C5 Aircross Elektrisch 230 pk Long range Max

Dacia Duster Hybrid 140 Journey

Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic

Nissan Qashqai e-POWER N-Design

smart hashtag 3 66 kWh Brabus

Zeekr X Long Range RWD

BYD Atto 3 Design

Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive

Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine

Mazda CX-5 Skyactiv-G 2.0 Newground






