Audi TT 3.2 S-tronic quattro Pro Line

- 2 maart 2007

Slot

De vorige TT was een succesvol product en Audi wil daar zeker op voortborduren door de auto herkenbaar te houden. Waar Audi zich vorige keer op een min of meer nieuw avontuur stortte, kunnen ze nu teren op de ervaringen en daarmee een nog betere auto neerzetten. Problemen als wegligging bij zeer hoge snelheden hoef je niet te verwachten. De looks zijn niet dramatisch veranderd, maar zijn wel weer actueel en passen bij het huidige familiegezicht. Deze TT kan er weer jaren mee door.

Qua techniek is het allemaal ook dik voor elkaar met een dikke motor, een geweldige automaat en de permanente vierwielaandrijving. Uiteraard is dat ook allemaal wel een tikje minder te krijgen, want voor de huidige uitvoering moet je toch dik 65.000 euro neertellen. Voor zo’n 20.000 euro minder kun je al beginnen met de handgeschakelde 2.0 TFSI met voorwielaandrijving. En aangezien je maar 50 pk minder hebt, is dat zeker niet behelpen. Het enige jammere is dat die motor niet met vierwielaandrijving te krijgen is. Maar je houdt ook heel wat geld in de zak. Welke versie je ook kiest, je hebt in ieder geval een stukje techniek van de bovenste plank met zeer begeerlijke looks.


Fotografie: Martijn Koevoets

  • Verfraaiing succesvol ontwerp
  • Comfortabele sportieveling
  • Geweldige automaat
  • Afleesbaarheid snelheidsmeter
  • Simpele stoelverstelling
  • Bijgeluiden hoge snelheid
250 pk
320 Nm
250 km/h
5,7 s
onb (9.4) l/100km
224 g/km
G
22%
€ 45.625
€ 65.680
€ 1.204 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Nissan 370Z

  • Nissan 350Z

  • Infiniti G37S Coupé

  • BMW 3 Serie Coupé 325i High Executive

  • Peugeot 407 Coupé 2.7 V6 HDiF Féline

  • Mazda RX-8 Renesis HP

  • 2015 - Audi TTS Roadster 2.0 TFSI quattro S tronic Pro Line plus

  • 2010 - Audi TT S Roadster 2.0 TFSI quattro Pro Line

  • 2009 - Audi TT RS Coupé 2.5 TFSI quattro

  • 2007 - Audi TT Roadster 2.0 TFSI

  • 2006 - Audi TT 2.0TFSI Pro Line