Centimeters
De Octavia Scout is natuurlijk ontworpen om stoer over te komen. Opvallend is dat de Scout ook direct groter oogt dan de gewone Octavia. Het zullen die ene centimeter in lengte en breedte niet zijn die het hem doen, de zes centimeter in de hoogte maken de auto visueel een slagje groter. Zoals het een stoere auto betaamt zit die ruimte dan ook geheel onder de auto danwel in de wielkasten om de Scout zodoende meer bodemvrijheid te geven. Het minimale verschil in de lengte en breedte zit hem puur in dikke kunststof bumpers en aangezette kunststof wielkasten. Het koetswerk is natuurlijk in de basis nog steeds hetzelfde als de Octavia Combi.
Onder de dikke, zwarte voor- en achterbumper bevinden zich zilvergrijze platen die de auto nog weer een beetje extra robuustheid meegeven. Škoda geeft zelf aan dat deze ‘spoilers’ ook de aërodynamica danig verbeteren. Het enige wat verder nog exclusief voorbehouden is aan de Scout zijn de 17 inch Proteus-velgen. Vijf dikke spaken met een origineel design maken het stoere plaatje compleet. Verder komt de auto geheel overeen met de Octavia Combi, zoals deze veel in het dagelijkse straatbeeld is te zien.
2020 - Skoda Octavia Kombi 1.5 TSI First Edition
2017 - Skoda Octavia Combi 1.0 TSI 7-DSG Ambition Business
2014 - Skoda Octavia Combi Greenline 1.6 TDI Businessline
2014 - Skoda Octavia Combi RS 2.0 TSI DSG
2013 - Skoda Octavia Combi 1.2 TSI Ambition Businessline
2010 - Skoda Octavia 1.2 TSI Ambition Businessline
2009 - Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greenline Business Line
2009 - Skoda Octavia 2.0 TDI Ambition Business Line
2006 - Skoda Octavia Combi 1.6 Ambiente