Voorloper
Seat heeft met de Freetrack een nieuw segment aangeboord. Het modellengamma bevatte nog geen auto’s die ook bedoeld waren om de weg mee te kunnen verlaten. Met de Freetrack hebben ze relatief gemakkelijk toch een speler op die markt, want de Altea XL was namelijk al compleet voorhanden. Toch biedt de auto wel degelijk meerwaarde met zijn vernuftige vierwielaandrijving en heeft daarbij ook nog onderscheidende looks om aan te geven dat het niet de ‘gewone XL’ betreft. Met de extra’s heeft de Freetrack het comfort en de praktische bruikbaarheid van de XL niet verloren. Voor de Seat-liefhebbers die ook wel van het ruigere terrein houden is de Freetrack misschien nog niet overtuigend genoeg, maar voor die groep is Seat ook al druk doende, want afgelopen jaar is in Frankfurt de Seat Tribu Concept al getoond. Zie het als de Tiguan van Seat. In feite kan je deze Freetrack een beetje zien als voorloper voor de Tribu die over een paar jaar het échte terreinwerk mag opknappen.
Als de Freetrack je al voldoende heeft te weten overtuigen, kan hij voor zo’n 35.000 euro de jouwe zijn. Al met al komt de geteste uitvoering op ruim 40.000 euro. Dat is dan al wel inclusief de vernieuwde belastingen per 1 februari. En dan heb je een grote praktische auto, met een niet misselijke motor en ook nog eens vierwielaandrijving.
- Ruimtewonder
- Potente motor
- Vierwielaandrijving
- Storende rode dashboardverlichting
- Lichte besturing
- Verbruik

Renault Grand Scénic 2.0 dCi 150 Série Limitée Tech Line

Peugeot 5008 1.6 THP GT

Dodge Journey 2.7 V6 R/T

Mitsubishi Grandis 2.4 MIVEC Intense

Opel Zafira 1.9 CDTi Cosmo

Citroën C4 Picasso 1.6 HDiF Ligne Business

Toyota Verso 1.8 VVT-i Panoramic Business

Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Ligne Ambiance

Mazda 5 2.0 CiTD Business

Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive

Kia Carens 2.0 CRDi EX






