Sky-Window
Helaas heeft de kopieerslag zich beperkt tot de buitenkant. De Brera krijgt niet het voluptueuze leren interieur mee uit het concept model maar het interieur uit de Alfa 159, waar overigens niks mis mee is. Het kan het best omschreven worden als een rijdersinterieur. De middenconsole is naar de bestuurder toe gedraaid om de meters en bedieningsorganen beter te kunnen waarnemen en bedienen. Ook het instrumentarium voor je is goed zichtbaar. Het leren stuurwiel met schakelpeddels ligt goed in de hand.
De algehele indruk is dat er mooie degelijke materialen zijn gebruikt. De deels elektrische verstelbare lerenstoelen zijn afgewerkt zoals je dat alleen in Italiaanse auto’s ziet. Mooi en stijlvol. Stoel en stuur zijn optimaal in te stellen voor een juiste zitpositie. Doordat de middentunnel vanuit de middenconsole doorloopt tot aan de achterbank, bekruipt het gevoel van een cockpit je een beetje. Voorin heb je als bestuurder en passagier een zee aan ruimte maar achterin hoef je niet proberen te gaan zitten. Er zit weliswaar een achterbank in, maar je kunt er echt niemand kwijt.
Wat wel het productiestadium heeft gehaald is het Sky-Window, een glazen dak. Deze kan niet open maar wel afgesloten worden doormiddel van de hemel die elektrisch te verschuiven is. Doordat het glas donker is valt het licht gedempt naar binnen wat een bepaalde ambiance met zich mee brengt.
De bagageruimte is met 300 liter redelijk bemeten voor een coupé en met de achterbank neer kom je zelfs op 610 liter. Keerzijde van de schitterend ontworpen achterkant is de hoge tildrempel. Echt onhandig is dat de ontgrendeling van de achterklep in de armsteun zit.