Chrysler Sebring Cabrio 2.7 V6 Limited

Harold Rolloos - 9 juni 2008

Doorn in het oog

Eenmaal plaatsgenomen in de Sebring springt het harde plastic direct als een doorn in het oog. Oef, dat doet afbreuk aan het elegante uiterlijk van de Amerikaan. Bij een auto van - inclusief opties - 50.000 euro mag je qua afwerking wel wat meer kwaliteit verwachten dan hier het geval is. Het is niet slecht, maar het materiaal – dan hebben we het nog niet eens over het kitcherige hout – ziet er gewoon cheap uit. Datzelfde hout vinden we trouwens ook terug in het stuur.

Van de schrik bekomen nemen we plaats in de riante bestuurdersstoel, die evenals de andere zetels met leer is bekleed. Een fraai detail is het Chryslerlogo dat is opgenomen in de leuning van de voorstoelen. De zetels bieden trouwens voldoende comfort. Net als bij zijn grotere broer, de 300C, zit ook in de Sebring in het middenconsole dat klassieke klokje, een chique aardigheidje. Ook de bekerhouder tussen de voorstoelen in is noemenswaardig. Deze heeft een functie om je drank zowel warm als koud te houden.

Onder het klassieke klokje vinden we het ‘entertainmentsysteem’. Zo mag het gerust genoemd worden. Natuurlijk met radio/cd/mp3-speler, maar er zit ook een twintig gigabyte harddisk ingebouwd. Via de usb-poort kun je bijvoorbeeld muziek of films van je laptop of andere externe harde schijf naar de vaste disk in de Sebring kopiëren. Verder kun je DVD’s afspelen op het systeem. Maar zodra je de motor start, valt het beeld weg en hoor je alleen nog het geluid. Dit alles uit veiligheidsoverwegingen natuurlijk.

De instap naar achteren gaat simpel. Daar kunnen twee passagiers royaal zitten, hét sterke punt van deze cabrio. Ook met het dak omhoog blijft er genoeg hoofdruimte over, zelfs voor personen van 1.95 meter lang. Met het optionele windscherm kunnen er vanzelfsprekend geen mensen achterin zitten. De kofferruimte van de Amerikaan is met de kap omhoog gigantisch. Met gemak stouw je er dan 356 liter in. Met het dak omlaag is het een ander verhaal. Onze golftas past er over de breedte prima in en een tweede zou ook nog wel meekunnen. Maar dan houdt het écht wel op. De golftrolley moet dan op de achterbank, evenals je andere bagage.

186 pk
256 Nm
196 km/h
10,3 s
11,5 (10.5) l/100km
248 g/km
G
22%
€ 39.300
€ 50.257
€ 921 / maand
€ 244 - € 278 / kwartaal
  • Audi TT Roadster 2.0 TFSI