Saab 9-3 Cabriolet 2.0 Turbo Aero

Michel van Breugel - 19 juni 2008

Koud geboorteland

Wanneer er een cabriolet wordt gereden, hopen we uiteraard op mooi weer. Als het eenmaal zo ver is, en het weer is mooi, dan wordt er gretig gebruik gemaakt van de mogelijkheid om zonder dak boven je hoofd te rijden. Zelfs op wat frisse ochtenden zijn we niet te beroerd het dak te openen. Je doet gekke dingen wanneer je een schaarse keer per jaar in een cabriolet rijdt. Als we bedenken dat Saab een automerk is uit het koude Noorden, blijft het merk ons verrassen met een Cabriolet in hun programma. En wat voor één, al vanaf 1986 verwent het Zweedse merk ons met hun cabrio. Het hele 9-3 gamma, inclusief de Cabriolet, kreeg onlangs een opfrisbeurt. Deze facelift werd niet door iedereen bejubeld, maar maakt ondanks dat ook weer nieuwe vrienden. Het front werd fijngeslepen en oogt nu heel wat dynamischer. Om te zien of Saab met de laatste 9-3 een leidende rol in zijn segment opeist, ondanks de overvloed van CC’s met metalen klapdaken, valt te bezien in deze test.

210 pk
300 Nm
225 km/h
9,5 s
11,5 (10) l/100km
235 g/km
G
22%
€ 48.290
€ 69.070
€ 1.266 / maand
€ 222 - € 254 / kwartaal
  • Alfa Romeo Spider 3.2 JTS V6 Q4 Exclusive

  • Audi A5 Cabriolet 2.0 TFSI Pro Line

  • Nissan 370Z Roadster 3.7 V6

  • Audi TT Roadster 2.0 TFSI

  • Audi TT S Roadster 2.0 TFSI quattro Pro Line

  • 2008 - Saab 9-3 Sport Estate 2.8 Turbo V6 Aero XWD

  • 2005 - Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Linear Business