Saab 9-3 Cabriolet 2.0 Turbo Aero

Michel van Breugel - 19 juni 2008

Stof of staal

Tot op heden houdt Saab zich nog steeds vast aan een stoffen kap als dak voor hun Cabriolet. Een verstandige keuze lijkt ons, in ieder geval om gewicht te besparen, ware het niet dat dit feit bij deze Cabrio niet helemaal opgaat. Door de omvangrijke uitrusting wijst de weegschaal ook bij de 9-3 behoorlijk in de richting van de twee ton. Echt nadelig ondervinden we de stoffen kap niet in de 9-3, het windgeruis en geluid van het overige verkeer blijft goed binnen de perken. Alleen neerslag komt luidruchtiger over dan bij een stalen dak.

De 9-3 Cabrio blijft een aangenaam rijdende wagen die comfortabel is en is bovendien een prima keuze als je een echte vier-zitscabrio zoekt welke inzetbaar is in elk seizoen. Laat je niets wijsmaken over cabrio’s met veel beenruimte achterin, deze zijn bijna niet te vinden en ook de 9-3 is achterin niet de ruimste. De gereden 2.0 Turbo Aero maakt het feest helemaal compleet. De 210 paardenkrachten zijn altijd paraat waarbij de Turbo een heerlijk deuntje meeblaast bij acceleraties. Indien de portemonnee goed gevuld is, blijft het één van de betere Cabriolets.


Fotografie: Christian Wesselius

  • Strakke wegligging en stijve constructie
  • Fijne zitting
  • Mooie kapconstructie
  • Harde delen stuurwiel
  • Beperkte ruimte achterin
  • Manuele bediening automaat
210 pk
300 Nm
225 km/h
9,5 s
11,5 (10) l/100km
235 g/km
G
22%
€ 48.290
€ 69.070
€ 1.266 / maand
€ 222 - € 254 / kwartaal
  • Alfa Romeo Spider 3.2 JTS V6 Q4 Exclusive

  • Audi A5 Cabriolet 2.0 TFSI Pro Line

  • Nissan 370Z Roadster 3.7 V6

  • Audi TT Roadster 2.0 TFSI

  • Audi TT S Roadster 2.0 TFSI quattro Pro Line

  • 2008 - Saab 9-3 Sport Estate 2.8 Turbo V6 Aero XWD

  • 2005 - Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Linear Business