Temmen
In veel opzichten is de Astra OPC een opwindende auto. Met zijn agressieve looks is hij, vooral als Nürburgring Edition, een auto die je niet snel over het hoofd ziet. Maar het blijft gelukkig niet alleen bij het uiterlijk. De besturing is buitengewoon sportief, de prestaties ronduit indrukwekkend en hij hangt als een bezetene aan het gas. Hij heeft alleen twee minpunten: de prijs ligt een stuk hoger dan bij zijn concurrenten bovendien is hij met zijn harde vering en hitsige gasrespons niet bepaald makkelijk in de omgang. Komt het bij jou niet op een euro meer of minder en kun je prima leven met een auto die zich niet makkelijk laat temmen, breng dan een bezoekje aan de Opel-dealer. Maar wees er wel snel bij: van de zestien Nürburgring Editions die naar ons land komen, zijn de meeste al verkocht.
- Voelt écht sportief aan
- Ziet er écht sportief uit
- Complete uitrusting
- Gasrespons wat nerveus
- Heel weinig comfort
- Behoorlijk prijzig

BMW 1 Serie 118i High Executive

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI

Volvo C30 T5 R-Design

Mazda 3 MPS 2.3 DISI

Audi A3 1.8 TFSI S-tronic Ambiente

Honda Civic 2.0i-VTEC Type R

Volkswagen Scirocco 2.0 TSI DSG Highline

Renault Mégane RS

Volkswagen Scirocco R

Volkswagen Golf GTI Edition 30 DSG

Renault Mégane Coupé 1.9 dCi 130 FAP Dynamique

2022 - Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate

2016 - Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo Business+

2016 - Opel Astra 1.6 CDTi Innovation

2013 - Opel Astra Sedan 1.4 Turbo Cosmo

2012 - Opel Astra GTC OPC

2012 - Opel Astra GTC 1.4 Turbo Sport

2011 - Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Sport

2010 - Opel Astra 1.7 CDTI Cosmo

2006 - Opel Astra 1.4 Edition

2006 - Opel Astra TwinTop 1.8 Cosmo


