Opel Astra GTC OPC Nürburgring Edition

- 29 juli 2008

Temmen

In veel opzichten is de Astra OPC een opwindende auto. Met zijn agressieve looks is hij, vooral als Nürburgring Edition, een auto die je niet snel over het hoofd ziet. Maar het blijft gelukkig niet alleen bij het uiterlijk. De besturing is buitengewoon sportief, de prestaties ronduit indrukwekkend en hij hangt als een bezetene aan het gas. Hij heeft alleen twee minpunten: de prijs ligt een stuk hoger dan bij zijn concurrenten bovendien is hij met zijn harde vering en hitsige gasrespons niet bepaald makkelijk in de omgang. Komt het bij jou niet op een euro meer of minder en kun je prima leven met een auto die zich niet makkelijk laat temmen, breng dan een bezoekje aan de Opel-dealer. Maar wees er wel snel bij: van de zestien Nürburgring Editions die naar ons land komen, zijn de meeste al verkocht.

  • Voelt écht sportief aan
  • Ziet er écht sportief uit
  • Complete uitrusting
  • Gasrespons wat nerveus
  • Heel weinig comfort
  • Behoorlijk prijzig
240 pk
320 Nm
244 km/h
6,4 s
8,3 (9.2) l/100km
221 g/km
G
22%
€ 18.795
€ 41.960
€ 769 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • BMW 1 Serie 118i High Executive

  • Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI

  • Volvo C30 T5 R-Design

  • Mazda 3 MPS 2.3 DISI

  • Audi A3 1.8 TFSI S-tronic Ambiente

  • Honda Civic 2.0i-VTEC Type R

  • Volkswagen Scirocco 2.0 TSI DSG Highline

  • Renault Mégane RS

  • Volkswagen Scirocco R

  • Volkswagen Golf GTI Edition 30 DSG

  • Renault Mégane Coupé 1.9 dCi 130 FAP Dynamique

  • 2022 - Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate

  • 2016 - Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo Business+

  • 2016 - Opel Astra 1.6 CDTi Innovation

  • 2013 - Opel Astra Sedan 1.4 Turbo Cosmo

  • 2012 - Opel Astra GTC OPC

  • 2012 - Opel Astra GTC 1.4 Turbo Sport

  • 2011 - Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Sport

  • 2010 - Opel Astra 1.7 CDTI Cosmo

  • 2006 - Opel Astra 1.4 Edition

  • 2006 - Opel Astra TwinTop 1.8 Cosmo