Audi A8 2.8 FSIe Pro Line +

- 10 augustus 2008

Laat je rijden

Het was een beetje te verwachten en bovenal te hopen dat er weinig aan te merken zou zijn op een auto van meer dan een ton. Audi toont maar weer eens aan dat ze in de afgelopen decennia absoluut in één zucht genoemd kunnen worden met de twee andere Duitse merken die voor ieders gevoel ‘altijd al premium waren’. De materialen, de afwerking, de techniek, de rijeigenschappen zijn allemaal van een superieur niveau. Toch schuilt daar ook wel weer een manco in voor de mensen die van autorijden houden. Het is allemaal zo perfect en gladjes, dat een stukje emotie voor de bestuurder ver te zoeken is. Het blijkt dus wel dat de A8 is, zoals de meesten hem ook zien: een auto om in gereden te worden. Een surplus aan comfort en wars van alle mogelijke factoren van buiten de auto die je kunnen afleiden, maken de achterbank van de A8 natuurlijk een perfecte plek om je nog even in te lezen in de stukken van de topmeeting waar je naar onderweg bent.

  • Onberispelijk
  • Technisch hoogstandje
  • Zuinig
  • Onderscheid kleinere Audi’s
  • Emotieloos rijden
  • Dure opties
210 pk
280 Nm
238 km/h
8,0 s
8,3 (8.3) l/100km
199 g/km
E
22%
€ 82.870
€ 111.702
€ 2.048 / maand
€ 244 - € 278 / kwartaal
  • Volkswagen Phaeton 3.0 TDI Highline Lang

  • Mercedes-Benz 500SE

  • Cadillac STS 4.6 V8 Sport Luxury

  • 2014 - Audi A8 Lang 4.2 V8 TDI quattro Pro Line plus

  • 2013 - Audi S8 4.0 TFSI quattro Pro Line +

  • 2012 - Audi A8 Hybrid Pro Line +

  • 2010 - Audi A8 4.2 TDI Pro Line +

  • 2010 - Audi A8L 6.3 W12 quattro