Subaru Forester 2.0D Executive

Harold Rolloos - 14 oktober 2008

Met de trend mee

Wil je tegenwoordig als autofabrikant in de zakelijke markt meedoen, dan moet je een dieselmotor in je programma hebben. Subaru deed jarenlang niet aan deze trend mee, maar zag in dat dit onhoudbaar was. Eerder dit jaar waren de Legacy en Outback al aan de beurt en nu krijgt de SUV van de familie ook een Boxer Diesel onder de kap. In de Legacy heeft deze motor al zijn waarde bewezen, maar hoe doet hij het in de Forester, waarvan begin dit jaar een compleet nieuw model op de markt kwam?

147 pk
3500 Nm
186 km/h
10,4 s
7,3 (6.3) l/100km
167 g/km
G
22%
€ 32.495
€ 44.695
€ 819 / maand
€ 392 - € 421 / kwartaal
  • Mazda CX-7 2.2 CiTD TS+

  • Chevrolet Captiva 2.2 D 184 LTZ

  • Ford Kuga 2.0 TDCi Titanium

  • Hyundai Santa Fe 2.7i V6 4WD StyleVersion

  • Opel Antara 2.0 CDTI Cosmo

  • Land Rover Freelander 2 TD4_e S

  • Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Instyle TC-SST 4WD

  • Honda CR-V 2.2 i-CDTi Elegance

  • Citroën C-Crosser 2.2 HDiF Exclusive

  • 2015 - Subaru Forester 2.0D Comfort

  • 2013 - Subaru Forester 2.0i Lineartronic Executive AWD