Ford Fiesta 1.4 16V Titanium

Michel van Breugel - 19 november 2008

Geïnspireerd

Ook binnenin de Fiesta gaat het er vernieuwend aan toe. Het interieur is geïnspireerd door een mobiele telefoon waarmee je de contouren van de middenconsole inderdaad mee kan vergelijken. Het interieur voelt degelijk en kwalitatief goed aan met zijn fijne materialen. De ergonomie is in het begin erg wennen, maar langzaamaan wordt je één met de positie van knoppen en hendels. Het instellen van stoel en stuur gaat gemakkelijk waarbij de stoel diverse instelmogelijkheden tot zijn beschikking heeft. Geheel tevreden zijn we niet over deze zitpositie, de zittingen zijn wel erg aan de korte kant. De knieholtes kunnen hierdoor nergens echt lekker op leunen en dat wordt op de langere duur vervelend. Het stuurwiel is voorzien met leer bekleed en ligt, mede daardoor, goed in de hand. Ook deze is overigens door de designafdeling niet vergeten. Op het stuur zijn diverse bedieningsknoppen voor telefoon, radio en cruisecontrole geplaatst. De versnellingspook ligt bij het rijden wel erg lekker gesitueerd, net wat hoger als gemiddeld en direct naast het been. Echt perfect.

De gereden Fiesta is niet alleen voorzien van het Titanium label, maar herbergt nog meer opties uit de prijslijst. Zo kan de sleutel op zak blijven door de keyless entry en kan er gestart worden met de “Power”-knop rechts naast het stuur. Verder heeft dit exemplaar het Launch Pack en Multimediapack wat een extra investering van €1200 vraagt. Naar ons idee een regelrechte aanrader, gezien de meerwaarde die geboden wordt waaronder automatische airco, Bluetooth, cruisecontrol, elektrisch inklapbare buitenspiegels, parkeersensoren achter, radio/CD-speler, voorruitverwarming en nog enkele zaken.

Eenmaal zittend op de achterbank missen we wederom steun aan onze onderbenen door de korte zittingen. Verder is de ruimte net voldoende, maar zeker niet riant. Vooral langere personen komen direct in de knoop met de benen en voeten. Voor een gezin met kleinere kinderen zal het echter een prima ruimte zijn. Overigens zal het op de achterbank komen van de driedeursvariant meer fysieke kracht eisen, het achterin raken in de gereden vijfdeurs variant is al geen eenvoudige opgave. Bij het openen van de achterklep zien we een net afgewerkte bagageruimte die een gemiddelde grootte heeft. De klep opent voor de wat lange Nederlander prettig hoog.

96 pk
128 Nm
175 km/h
12,2 s
7,7 (5.7) l/100km
133 g/km
E
22%
€ 14.100
€ 20.760
€ 381 / maand
€ 94 - € 106 / kwartaal
  • Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 TDI Comfortline

  • Honda Jazz 1.4i Elegance

  • Toyota Yaris 1.3 VVT-i Executive

  • Skoda Fabia 1.4 16v Sport

  • Volkswagen Polo 1.4 Comfortline

  • Peugeot 207 1.6-16V XS Pack

  • Kia Rio 1.2 CVVT Super Pack

  • Mazda 2 1.5 Executive

  • Honda Jazz Hybrid 1.4 Hybrid Elegance

  • Citroën C3 1.6 VTi Exclusive

  • Seat Ibiza 1.9 TDI 105pk Sport-Up

  • 2022 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale

  • 2018 - Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100

  • 2018 - Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost ST-3

  • 2017 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium

  • 2013 - Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium

  • 2013 - Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2

  • 2012 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • 2010 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic

  • 2009 - Ford Fiesta 1.6 Sport

  • 2006 - Ford Fiesta 1.3i Futura