Geïnspireerd
Ook binnenin de Fiesta gaat het er vernieuwend aan toe. Het interieur is geïnspireerd door een mobiele telefoon waarmee je de contouren van de middenconsole inderdaad mee kan vergelijken. Het interieur voelt degelijk en kwalitatief goed aan met zijn fijne materialen. De ergonomie is in het begin erg wennen, maar langzaamaan wordt je één met de positie van knoppen en hendels. Het instellen van stoel en stuur gaat gemakkelijk waarbij de stoel diverse instelmogelijkheden tot zijn beschikking heeft. Geheel tevreden zijn we niet over deze zitpositie, de zittingen zijn wel erg aan de korte kant. De knieholtes kunnen hierdoor nergens echt lekker op leunen en dat wordt op de langere duur vervelend. Het stuurwiel is voorzien met leer bekleed en ligt, mede daardoor, goed in de hand. Ook deze is overigens door de designafdeling niet vergeten. Op het stuur zijn diverse bedieningsknoppen voor telefoon, radio en cruisecontrole geplaatst. De versnellingspook ligt bij het rijden wel erg lekker gesitueerd, net wat hoger als gemiddeld en direct naast het been. Echt perfect.
De gereden Fiesta is niet alleen voorzien van het Titanium label, maar herbergt nog meer opties uit de prijslijst. Zo kan de sleutel op zak blijven door de keyless entry en kan er gestart worden met de “Power”-knop rechts naast het stuur. Verder heeft dit exemplaar het Launch Pack en Multimediapack wat een extra investering van €1200 vraagt. Naar ons idee een regelrechte aanrader, gezien de meerwaarde die geboden wordt waaronder automatische airco, Bluetooth, cruisecontrol, elektrisch inklapbare buitenspiegels, parkeersensoren achter, radio/CD-speler, voorruitverwarming en nog enkele zaken.
Eenmaal zittend op de achterbank missen we wederom steun aan onze onderbenen door de korte zittingen. Verder is de ruimte net voldoende, maar zeker niet riant. Vooral langere personen komen direct in de knoop met de benen en voeten. Voor een gezin met kleinere kinderen zal het echter een prima ruimte zijn. Overigens zal het op de achterbank komen van de driedeursvariant meer fysieke kracht eisen, het achterin raken in de gereden vijfdeurs variant is al geen eenvoudige opgave. Bij het openen van de achterklep zien we een net afgewerkte bagageruimte die een gemiddelde grootte heeft. De klep opent voor de wat lange Nederlander prettig hoog.
Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 TDI Comfortline
Honda Jazz 1.4i Elegance
Toyota Yaris 1.3 VVT-i Executive
Skoda Fabia 1.4 16v Sport
Volkswagen Polo 1.4 Comfortline
Peugeot 207 1.6-16V XS Pack
Kia Rio 1.2 CVVT Super Pack
Mazda 2 1.5 Executive
Honda Jazz Hybrid 1.4 Hybrid Elegance
Citroën C3 1.6 VTi Exclusive
Seat Ibiza 1.9 TDI 105pk Sport-Up
2022 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale
2018 - Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100
2018 - Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost ST-3
2017 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium
2013 - Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium
2013 - Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2
2012 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium
2010 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic
2009 - Ford Fiesta 1.6 Sport
2006 - Ford Fiesta 1.3i Futura