Het feestje gaat door
Het is niet veel auto's gegeven om tot in de nadagen van hun carrière succesvol te blijven. Vaak is de smaak van de consument door de jaren heen dusdanig veranderd, dat aanpassingen om aan die wensen tegemoet te komen voor een bestaand model te kostbaar zouden worden. Bij de Ford Fiesta die in 2008 het levenslicht zag, zou je in eerste instantie niet bedenken dat hij ruim negen jaar later nog steeds aan de top van het segment zou staan. Het ex- en interieur deden al geruime tijd wat verouderd aan, maar een lage prijs doet wonderen op de Europese markt. Nu is het dan eindelijk tijd voor een waardige opvolger. Bij elke modelwijziging gaan er weer geruchten dat Ford een nieuwe naam voor zijn B-segmenter in petto heeft, maar net als voorgaande keren blijft het bij het vertrouwde Fiesta. Of de gloednieuwe wagen net zo'n feestbeest als zijn voorganger is, zochten we uit.
Citroën ë-C3 44 kWh Max
Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition
Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium
Dacia Sandero TCe 100 Bi-Fuel Comfort
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic
Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive
Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line
Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 Luxury
Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line
2022 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale
2018 - Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100
2018 - Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost ST-3
2013 - Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium
2013 - Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2
2012 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium
2010 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic
2009 - Ford Fiesta 1.6 Sport
2008 - Ford Fiesta 1.4 16V Titanium
2006 - Ford Fiesta 1.3i Futura